GEAR4MUSIC VILKÅR OG BETINGELSER
Oppdatert 15. April 2025
RETNINGSLINJER FOR PERSONVERN OG INFORMASJONSKAPSLER
Du finner våre retningslinjer for personvern og informasjonskapsler her.
VILKÅR OG BETINGELSER
Ingen erklæring eller salgsbetingelse i disse vilkårene påvirker eller begrenser dine lovfestede rettigheter som definert i EUs forbrukerrettighetsdirektiv, Consumer Rights Act 2015 eller The Consumer Contracts (Information, Cancellation and Additional Charges) Regulations 2013.
Alle bestillinger av varer behandles fra Gear4Music Limited, bortsett fra i kasser der betaling gjøres med kreditt- eller debetkort, som behandles fra Gear4Music Europe Limited, som er et heleid datterselskap fra Gear4Music Limited (som skal oppfylle bestillinger mottatt og behandlet fra Gear4Music Europe Limited).
Gear4music Europe Limited er etablert i Irland.
Alle bestillinger oppfylles i henhold til følgende betingelser, som skal utgjøre en del av og regulere salgskontrakten. Kundens aksept av varene skal anses som aksept av disse salgsbetingelsene, med mindre kunden gir skriftlig beskjed til selgeren innen 15 dager etter mottak av dette brevet eller levering av varene. Ethvert vilkår som kunden søker å pålegge, enten i et dokument eller på annen måte, som er i strid med eller kommer i tillegg til disse betingelsene, vil ikke bli akseptert. Ingen av selgerens agenter eller representanter har myndighet til å endre disse betingelsene.
BETALINGSBETINGELSER
For bestillinger som gjøres med kreditt- eller debetkort, vil betalingskortet bli belastet når bestillingen er bekreftet. Leverandøren forbeholder seg retten til å avvise betaling med kreditt- eller debetkort. Direkte bankoverføring anbefales når betaling med kort ikke er mulig eller ikke aksepteres. Leverandøren aksepterer kun innkjøpsordrer på 30 dagers kredittvilkår fra anerkjente utdanningsinstitusjoner og offentlige etater. Varene forblir selgerens eiendom inntil de er betalt i sin helhet, og leverandøren forbeholder seg retten til ikke å sende varene før klarerte midler er mottatt.
FORSENDELSE AV BESTILLINGER
Selgeren er ikke bundet av en salgskontrakt før varene er mottatt av kunden. Som angitt på produktsiden, er leveringsdatoer kun oppgitt som et estimat - leverandøren vil gjøre sitt beste for å overholde den oppgitte leveringsdatoen. Mange produkter er på lager hos leverandøren, men i noen kasser er den oppgitte datoen et estimat av tiden det vil ta å bestille varen fra produsenten og levere den til kunden. Leverandøren forbeholder seg retten til å sende deler av bestillinger, men vil ikke belaste mer enn den totale annonserte leveringsprisen for levering av hele bestillingen.
VARER SOM ER SKADET UNDER TRANSPORT
- Varer som kunden har mottatt og som har blitt skadet under transport, må meldes til leverandøren så snart som mulig, og senest innen 14 dager etter at varen er mottatt.
- Selger vil hente skadede varer hos kunden og levere erstatningsvarer så raskt som mulig for egen regning.
- Selger påtar seg ansvaret for varens tilstand frem til den er levert til kunden, slik at eventuelle skader eller brudd underveis er selgers ansvar, men hvis noe skjer etter at den er levert til kunden, kundens eget oppbevaringssted eller kundens utpekte nabo, er det kundens ansvar, og selger kan ikke påta seg noe erstatningsansvar.
- Selger påtar seg ikke ansvar for varer som er skadet under transport dersom kunden melder fra om skaden senere enn 14 dager etter at varen er mottatt.
- Leverandøren vil refundere rimelige returkostnader dersom kunden kan fremlegge uavhengig bevis for at skaden kan tilskrives leverandøren eller dennes instruerte budfirma.
- Hvis kundens returnerte varer, til tross for forsvarlig og sikret emballasje, blir skadet under transporten fra kunden til leverandøren, vil leverandøren ta ansvaret hvis henting og levering er ordnet og tilrettelagt av leverandøren.
- Hvis kunden har sørget for å sende varen tilbake til selgeren for kundens regning, påtar selgeren seg ikke noe ansvar, og kunden må kontakte budfirmaet sitt for eventuell erstatning for tap av refusjon eller stole på sin valgte transportforsikring.
LEVERING AV FEIL VARE
- Alle varer som kunden mottar og som kunden anser som feil leverte varer, må rapporteres til selgeren så snart som mulig, og senest innen 14 dager etter mottak av varene.
- Selger vil hente feil vare hos kunden og levere erstatningsvare så raskt som mulig for egen regning.
- Kunden har ansvar for å returnere den feilaktige varen eller en vare som ved et uhell har blitt levert til kunden av leverandøren uten bestilling eller betaling.
- Hvis kunden ikke returnerer varen, vil selgeren belaste kunden for hele kostnaden for varen.
TILBAKETREKKING ELLER KANSELLERING AV BESTILLINGER
- Kunden har rett til å kansellere en bestilling av varer som er kjøpt fra selgerens nettside eller bestilt over telefon eller e-post senest 30 dager etter levering, og 14 dager etter levering for brukte varer. Ved eventuell kansellering av en bestilling innenfor Kundens lovbestemte rettigheter eller i henhold til Leverandørens pengene-tilbake-garanti, er Kunden ansvarlig for å returnere varene til Leverandøren på Kundens egen bekostning.
- Bestillinger kan kanselleres per brev, e-post eller telefon.
- Varene må returneres senest 14 dager fra den dagen kunden meddelte angreretten til leverandøren.
- Det er imidlertid noen begrensninger for produkter som kan kanselleres etter levering, som følger:
- Programvare, CD-er og DVD-er som er brukt, ikke forseglet og/eller registrert hos produsenten i kundens navn;
- Varer som kommer i direkte kontakt med nese, ører eller munn, for eksempel in-ear-monitorer eller treblåserrør, som normalt selges forseglet i en butikk og ikke kan testes av hygieniske årsaker;
- Varer som er blandet/installert uadskillelig med andre varer etter levering eller modifisert på noen måte.
- Kunden anbefales å pakke ut varene forsiktig, oppbevare all emballasje trygt, undersøke varene og hvis de ikke ønsker varene, legge dem tilbake i esken for sikker retur.
- Leverandøren kan kansellere enhver bestilling fra en kunde frem til varen er mottatt av kunden, dersom leverandøren ikke lenger kan levere varen, det har vært en betydelig prisendring på varen, leverandøren mistenker at transaksjonen er uredelig, eller dersom leverandøren mener at kunden misbruker returreglene. Hvis en bestilling kanselleres av leverandøren, vil eventuelle beløp som kunden har betalt, bli refundert i sin helhet innen 10 dager.
KUNDEN RETURNERER:
Nye produkter:
- Produkter kan returneres for full refusjon innen 30 dager etter levering.
- Forutsatt at kunden informerer leverandøren innen 30 dager etter levering til kunden, vil leverandøren refundere standard leveringskostnader.
Brukte produkter:
- Produkter kan returneres for full refusjon innen 14 dager etter levering.
- Forutsatt at kunden informerer leverandøren innen 14 dager etter levering til kunden, vil leverandøren refundere standard leveringskostnader.
Alle produkter:
- Hvis kunden kansellerer en bestilling i tråd med sine lovbestemte rettigheter eller ønsker å returnere en vare i henhold til selgerens pengene-tilbake-garanti, er kunden ansvarlig for å returnere varene til leverandøren. Returneringsforespørsler med bud for kansellerte bestillinger vil medføre et gebyr, hvis størrelse avhenger av varens størrelse og vekt.
- Hvis leverandøren mottar varer som ikke har blitt behandlet med rimelig forsiktighet, skal leverandøren redusere kundens refusjonsbeløp tilsvarende reduksjonen i varens verdi.
- Noen varer er bare berettiget til pengene tilbake-garanti hvis de returneres til leverandøren ubrukt og forseglet i originalemballasjen, og når det gjelder programvare, uregistrert. Disse varene inkluderer:
- Programvare
- CD-er og DVD-er
- Hodetelefoner og monitorer i øret
- Ørepropper og hørselsvern
- Munnstykker, rørblad osv. for treblås- og messinginstrumenter
- Munn- og leppepleieprodukter
- Alle returnerte treblås- og messinginstrumenter påløper et desinfiseringsgebyr på £ 5 hvis de ikke returneres ubrukt og med hygieneseglet intakt.
- Hvis en kunde returnerer en smart eller tilkoblet enhet, anbefales det at kunden sørger for å koble enheten fra hjemmenettverket eller bedriftsnettverket og sletter eller "fjerner koblingen" til personlige kontoer, f.eks. Google, Spotify eller Amazon Alexa. Hvis en enhet har en datalagringsfunksjon, må alle private data slettes før enheten returneres til leverandøren. Leverandøren vil forsøke å tilbakestille alle slike enheter til fabrikkinnstilling, men leverandøren kan ikke garantere dette eller påta seg noe ansvar for eventuelle skader forårsaket av tredjeparts misbruk.
DEFEKTE VARER INNENFOR STANDARDGARANTIEN:
Nye produkter:
- Alle produkter har minst 3 års garanti med mindre annet er oppgitt.
- Alle varer som blir defekte på grunn av produksjonsfeil innen 180 dager etter kjøpet, vil leverandøren sørge for henting og reparasjon av produktet.
- Hvis produktet ikke kan repareres innen 60 dager, vil et erstatningsprodukt bli utstedt, som ikke vil være eldre og ikke være i dårligere stand enn det opprinnelige produktet som ble returnert av kunden.
- Hvis varen blir defekt innenfor garantiperioden, men etter 180 dager fra leveringsdatoen, gjelder de samme vilkårene som ovenfor, men kunden forventes å betale for alle rimelige tiltak for å bevise produksjonsfeilen og for kostnadene ved å returnere produktet til leverandøren.
- Produkter kan ikke returneres til selgeren for refusjon senere enn 30 dager etter levering, med mindre selgeren ikke er i stand til å overholde sine garantiforpliktelser.
Nesten nye produkter og demoprodukter:
- Alle produkter har minst 1 års garanti med mindre annet er oppgitt.
- Alle varer som blir defekte på grunn av produksjonsfeil innen 180 dager etter kjøpet, vil leverandøren sørge for innsamling og reparasjon av produktet.
- Hvis produktet ikke kan repareres innen 60 dager, vil et erstatningsprodukt bli utstedt, som ikke vil være eldre og ikke være i dårligere stand enn det opprinnelige produktet som ble returnert av kunden.
- Hvis varen blir defekt innenfor garantiperioden, men etter 180 dager fra leveringsdatoen, gjelder de samme vilkårene som ovenfor, men kunden forventes å betale for alle rimelige tiltak for å bevise produksjonsfeilen og for kostnadene ved å returnere produktet til leverandøren.
- Produkter kan ikke returneres til selgeren for refusjon senere enn 30 dager etter levering, med mindre selgeren ikke er i stand til å overholde sine garantiforpliktelser.
Brukte produkter:
- Alle produkter har minst 1 års garanti med mindre annet er oppgitt.
- Alle varer som blir defekte på grunn av produksjonsfeil innen 180 dager etter kjøpet, vil selgeren sørge for henting og reparasjon av produktet.
- Hvis produktet ikke kan repareres i løpet av garantiperioden, vil en refusjon bli utstedt.
- Produkter kan ikke returneres til leverandøren for refusjon senere enn 14 dager etter levering, med mindre leverandøren ikke er i stand til å overholde sine garantiforpliktelser.
Alle produkter:
- Denne garantien omfatter ikke varer som har blitt defekte på grunn av feil bruk, utilsiktet skade eller av andre årsaker enn produksjonsfeil.
- Hvis en vare viser seg å være feilfri når den returneres til leverandøren, og er utenfor perioden med 30 dagers pengene tilbake-garanti, vil leverandøren returnere varen til kunden mot en liten kostnad.
- Leverandøren anbefaler at kunden forsikrer varene sine.
ANSVAR:
- Selgeren er ikke ansvarlig for tap av virksomhet eller inntekt under noen omstendigheter.
- Selv om selgeren gjør sitt ytterste for å sikre at de leverte varene i alle henseender samsvarer med spesifikasjonen eller beskrivelsen som er gitt, er selgeren ikke ansvarlig for mindre variasjoner i spesifikasjonen, og ingen slike mindre variasjoner skal være gjenstand for noe krav mot selgeren.
- Selgeren vil ta alle rimelige forholdsregler, i den grad det er i sin makt å gjøre det, for å holde opplysningene om kundens bestilling og betaling sikre, men i mangel av uaktsomhet fra selgerens side, kan ikke selgeren holdes ansvarlig for tap kunden måtte lide hvis en tredjepart skaffer seg uautorisert tilgang til data kunden oppgir når han/hun går inn på eller bestiller fra selgerens nettsider.
KUNDEKLAGER
Hvis kunden har behov for å klage, bør de først ringe eller opprette en ny billett som kan nås via lenken "Ta kontakt" på hjemmesiden vår. I mange kasser løses en klage best av den personen som er ansvarlig for det aktuelle problemet. Hvis klagen er mottatt av denne personen, kan det hende at de kan løse den raskt, og de vil gjøre det hvis det er mulig og hensiktsmessig.
Uansett om klagen er løst eller ikke, vil informasjonen om klagen bli sendt videre til kundeserviceansvarlig innen én uke. Når kundeserviceansvarlig mottar klagen, registrerer han eller hun den i klageloggen. Hvis klagen ikke allerede er løst, delegerer de til en egnet person å undersøke saken og iverksette nødvendige tiltak. Hvis klagen gjelder en bestemt person, skal vedkommende informeres og gis en rimelig mulighet til å svare. Klager skal bekreftes av personen som håndterer klagen, innen tre virkedager.
I bekreftelsen skal det stå hvem som behandler klagen, og når klageren kan forvente å få svar. Ideelt sett bør klagere motta et endelig svar innen to uker. Hvis dette ikke er mulig, for eksempel fordi en undersøkelse ikke er helt ferdig, bør det sendes en statusrapport med en indikasjon på når et fullstendig svar vil bli gitt. Uansett om klagen er berettiget eller ikke, bør svaret til klageren beskrive hvilke tiltak som er iverksatt for å undersøke klagen, konklusjonene fra undersøkelsen og eventuelle tiltak som er iverksatt som følge av klagen. Hvis klageren mener at problemet ikke har blitt løst på en tilfredsstillende måte i første fase, kan han eller hun be om at klagen behandles på styrenivå. På dette stadiet vil klagen bli sendt videre til styret. Anmodningen om gjennomgang på styrenivå skal bekreftes innen en uke etter at den er mottatt. I bekreftelsen skal det stå hvem som skal behandle saken, og når klageren kan forvente å få svar.
VILKÅR OG BETINGELSER FOR UTVIDET GARANTI:
Disse vilkårene skal endre standardvilkårene for en spesifikk vare dersom kunden har kjøpt en utvidet garanti for den aktuelle varen, og skal erstatte de relevante klausulene i standardvilkårene. Hvis det ikke er angitt noe annet vilkår i disse vilkårene, forblir standardvilkårene gjeldende.
DEFEKTE VARER INNENFOR UTVIDET GARANTI:
- Hvis produktet blir defekt på grunn av en produksjonsfeil innen en toårsperiode, vil selgeren sørge for gratis retur.
- Etter to år er kunden ansvarlig for kostnadene ved å returnere varen til leverandøren og kostnadene ved å levere varen tilbake til kunden.
- Leverandøren vil refundere rimelige returkostnader dersom kunden kan fremlegge uavhengig bevis for at feilen kan tilskrives leverandøren eller produsenten.
TILBAKETREKKING ELLER KANSELLERING AV ORDRE:
- Med forbehold om garantiunntakene som er beskrevet i dette dokumentet, kan produkter returneres for full refusjon innen det antall dager som er oppgitt fra levering.
- I stedet for leverandørens standard 30-dagers pengene-tilbake-garanti, er det opptil 180 dager tilgjengelig (det nøyaktige antallet dager er oppgitt på produktsiden). Dette er underlagt følgende:
For returforespørsler som gjøres innen 30 dager fra levering:- Kunden må sende produktene tilbake til leverandøren, eller alternativt kan leverandøren arrangere henting mot et gebyr avhengig av varens størrelse og vekt.
- Eventuelle standard leveringskostnader som er påført kundens bestilling, vil bli refundert.
- Kostnaden for den utvidede garantien vil bli refundert.
For returforespørsler etter 30 dager fra levering:- Hvis pengene-tilbake-garantien benyttes etter 30 dager fra levering, men opptil 180 dager fra levering, må kunden sende produktene tilbake til leverandøren, eller alternativt kan leverandøren ordne med henting mot et gebyr avhengig av varens størrelse og vekt.
- De opprinnelige leveringskostnadene vil ikke bli refundert.
- Gebyret for utvidet garanti som kunden opprinnelig betalte, refunderes ikke.
KOSTNADEN FOR DEN UTVIDEDE GARANTIEN
- For kunder i enkelte avsidesliggende eller fjerntliggende områder kan prisen for den utvidede garantien være marginalt høyere, på grunn av potensielt høyere transportkostnader for henting og tilbakelevering.
- Kunden vil kunne se denne prisen når de oppgir adresseopplysningene sine i kassen.
VILKÅR FOR KONTANT TILBAKEBETALING:
Hvis kunden ikke har benyttet seg av garantien etter garantiperioden, kan han/hun skrive til leverandøren med en kopi av garantibeviset og den opprinnelige kjøpsfakturaen innen én måned etter utløpsdatoen, og leverandøren vil sende deg en sjekk på 50 % av den opprinnelige garantikostnaden.
OVERFØRING AV GARANTIEN:
- Hvis kunden overfører eierskapet til de garanterte varene, må selgeren informeres via e-post om den nye eierens detaljer, inkludert navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer innen 30 dager etter at varen er solgt.
- Hvis dette ikke gjøres, vil garantien bli ugyldig, og den nye eieren kan ikke gjøre krav gjeldende.
- Tilbakebetaling etter garantiperioden er ikke gyldig når en garanti har blitt overført.
LÅNEUTSTYR:
- Hvis produkter som dekkes av denne garantien ikke blir reparert innen 30 dager etter mottak av varene på Gear4music, kan kunden be om et gratis låneprodukt.
- Låneutstyret er ikke ment som en direkte erstatning, og har kanskje ikke samme pris eller samme funksjoner som det opprinnelige produktet, men det skal ha lignende funksjonalitet. (f.eks. hvis digitalpianoet ditt går i stykker, kan vi låne deg en annen type digitalpiano til produktet ditt er reparert, eller til vi blir enige om en erstatningsmodell eller cashback som beskrevet i disse retningslinjene).
- Lånegjenstander skal til enhver tid forbli Gear4music sin eiendom, men må være forsikret mot tyveri og skade av kunden.
ERSTATNINGSPRODUKTER:
- Hvis en vare ikke kan repareres innen 60 dager, vil en tilsvarende erstatningsvare med lignende funksjonalitet bli levert.
- Erstatningsvarer er ikke nødvendigvis nye, men de skal være fullt funksjonelle og ikke være eldre enn varen de erstatter.
- Erstatningsprodukter vil ikke være dyrere enn produktet de erstatter.
- Erstatningsprodukters egnethet skal diskuteres med kunden, men den endelige avgjørelsen om deres egnethet skal tas fra Gear4Music.
- Reparasjon eller utskifting av et defekt produkt vil ikke fornye eller forlenge denne garantien utover den opprinnelige utløpsdatoen for garantien.
KONTANTRABATT:
Innenfor garantiperioden, i tilfelle et vellykket krav om en passende erstatningsvare ikke kan leveres som beskrevet ovenfor, eller det foreslåtte erstatningsproduktet har en vesentlig annen spesifikasjon enn det opprinnelige produktet som ikke er akseptabelt for kunden, vil en kontant refusjon bli tilbudt etter at avskrivningen har blitt brukt, basert på følgende prosentandel av den opprinnelige kjøpesummen:
1. år: 100 %, 2. år: 70 %, 3. år 45 %, 4. år: 30 %, 5. år: 20 %, 6. år: 15%.
Den utvidede garantiens utsalgspris vil ikke bli refundert.
Varer som erstattes eller som har fått en kontantrabatt, blir Gear4music sin eiendom.
KANSELLERING AV POLISEN:
Forsikringen kan kanselleres når som helst, og en pro rata-rabatt vil bli gitt basert på hvor lang tid det er igjen av forsikringstiden. Forsikringen kan imidlertid ikke kanselleres hvis det allerede har blitt fremsatt et krav.
UNNTAK FRA GARANTIEN:
Denne garantien er utformet for å dekke produsentfeil. Hvis varen svikter av en eller annen grunn som ikke skyldes produsentens feil, inkludert noen av følgende årsaker, er denne garantien ikke gyldig:
- Misbruk eller feilaktig håndtering
- Produktet er brukt til noe det ikke er konstruert for (feil bruk)
- Slitasje utover det som er forutsatt i produktets design
- Ugunstige miljøforhold
- Produktet har blitt endret eller modifisert
- Feilen skyldes bruk av tilbehør eller tilleggsdeler som ikke er spesifikt sertifisert for å fungere av produsenten av produktet
- Det er brukt en uegnet strømforsyning eller et uegnet batteri
- Mangelfull pleie og vedlikehold
ANNEN INFORMASJON
I henhold til ny lovgivning er vi forpliktet til å gjøre deg oppmerksom på at du ikke trenger å kjøpe en utvidet garanti samtidig som du kjøper varene dine. Du har rett til å undersøke markedet, og vi oppfordrer deg aktivt til å gjøre dette. Denne garantien er en ekstra service til kundene våre, og vi mener virkelig at den er verdt den lille summen den koster.
Denne garantien er et eksklusivt tilbud og drives og støttes økonomisk fra Gear4Music Limited. Financial Services Compensation scheme gjelder ikke for denne garantien, og pengene er ikke øremerket fra Gear4music Limited. Denne garantien er ikke en forsikringspolise, og vi anbefaler at du også forsikrer varene dine mot tyveri og skade.
Når du kjøper et produkt, er du beskyttet av lovgivning som The Consumer Rights Act 2015 (med endringer). Hvis produktet ikke er av tilfredsstillende kvalitet eller ikke er egnet til formålet, har du rett til å kreve reparasjon eller erstatning i opptil 6 år (5 år i Skottland). I løpet av de første seks månedene må forhandleren bevise at varen du kjøpte, oppfylte de nødvendige standardene. Etter de første seks månedene er det opp til deg å bevise at produktet var defekt da det ble levert, noe som kan innebære at du må gå rettens vei. Du kan få mer informasjon om forbrukerrettigheter fra ditt lokale handelstilsyn. Du finner mer veiledning om Consumer Protection from Unfair Trading Regulations 2008 her.
Consumer Rights Act 2015 dekker deg under svært spesifikke omstendigheter hvis utstyret ditt skulle gå galt etter kjøpet. Vår utvidede garanti gir mye mer omfattende dekning. Med denne garantien slipper du stresset og bryet med å gjøre et krav gjeldende utover produsentens standard garantiperiode.
SELGER TIL GEAR4MUSIC
I den følgende avtalen brukes begrepene "vi/oss/vårt" for å referere til Gear4music Limited og "du/din" som vår kunde som selger en vare til Gear4music Limited.
Vurdering av bruktprodukter
- Estimert verdivurdering av varen din vil bli gitt når du har fylt ut det nettbaserte vurderingsskjemaet. Dette estimatet vises på skjermen og sendes til deg via e-post. Vi forbeholder oss retten til ikke å utstede et estimat hvis vi ønsker det. Den estimerte verdivurderingen er kun et estimat (ikke et tilbud) og kan endres hvis vi finner ut at tilstanden/typen/fullstendigheten til varen din er annerledes enn det du beskrev.
- Hvis du ønsker å fortsette med å selge varen din til oss etter at du har mottatt den estimerte verdivurderingen, bør du sende varen din til oss, se avsnittet om "Transport av brukte produkter til Gear4music" nedenfor. Varen din vil bli undersøkt og taksert ved mottak på lageret vårt, og vi har rett til å revaluere varen din i samsvar med punkt 3 og 4 nedenfor, som vil bestemme et ikke-forhandlingsbart verdivurderingstilbud.
- Dersom vår verdivurdering er lik eller høyere enn vår opprinnelige estimerte verdivurdering, vil vi automatisk enten betale denne summen til din konto eller gi deg kontokreditt, som avtalt. Vær oppmerksom på at når du har valgt en betalingsmåte, kan vi ikke endre denne.
- Hvis vår endelige verdivurdering er mindre enn vår opprinnelige estimerte verdivurdering, vil vi gi deg beskjed via e-post og informere deg om den reduserte verdivurderingen for varen din. De vanligste årsakene til at vi reduserer en estimert verdivurdering er
- gjenstanden er feil beskrevet eller er falsk;
- gjenstanden er ufullstendig eller har ikke alle delene som kreves for å muliggjøre normal drift;
- gjenstanden har ikke blitt pakket riktig eller sikkert, slik at den har blitt skadet under transport til oss; eller
- gjenstanden er ødelagt eller er i dårlig stand eller i en tilstand som ikke var indikert eller tydelig på tidspunktet for den estimerte verdivurderingen.
- Hvis vi mottar e-postkommunikasjon fra deg innen akseptperioden om at du avslår den reduserte verdsettelsen, vil vi returnere varen til deg til adressen du allerede har oppgitt på din bekostning. Du må betale returkostnaden på det tidspunktet du avslår den reduserte verdivurderingen. Hvis vi ikke mottar et svar på vårt tilbud om redusert verdivurdering innen akseptperioden, eller du ikke betaler returkostnadene etter at du har avslått den reduserte verdivurderingen, kan varen din avhendes slik vi finner det hensiktsmessig etter 30 dager fra datoen vi varsler deg skriftlig (et «varsel om henting/avhending»).
- Hvis vi mottar e-post fra deg innen akseptperioden om at du avslår den reduserte verdivurderingen, vil vi returnere varen til deg til adressen du allerede har oppgitt på. Hvis vi mottar e-post fra deg innen akseptperioden om at du avslår den reduserte verdivurderingen, vil vi returnere varen til deg til adressen du allerede har oppgitt på din bekostning. Du må betale returkostnaden på det tidspunktet du avslår den reduserte verdivurderingen. Hvis vi ikke mottar et svar på vårt tilbud om redusert verdivurdering innen akseptperioden, eller du ikke betaler returkostnadene etter at du har avslått den reduserte verdivurderingen, kan varen din avhendes slik vi finner det hensiktsmessig etter 30 dager fra datoen vi varsler deg skriftlig (et «varsel om henting/avhending»).
- Når vi, etter en vurdering av oss, ikke foretar en redusert verdivurdering og varen din anses/betraktes som uakseptabel, vil vi gi deg beskjed via e-post og arrangere retur av varen din, på din bekostning. Varer vil bli holdt i 30 dager for returkostnader som skal betales. Hvis vi ikke mottar noe svar på denne kommunikasjonen, eller du ikke betaler returkostnadene, kan varen din avhendes slik vi finner det hensiktsmessig etter 30 dager fra den datoen vi varsler deg skriftlig via et varsel om henting/avhending.
- Du må inkludere alt tilbehør som kreves for å muliggjøre normal drift av varen din, dette inkluderer, men er ikke begrenset til, strømforsyningsenheter, adaptere, kabler, omformere og stativer. Vi vil gi deg beskjed via e-post dersom varen er ufullstendig, og vi kan enten be om at slikt tilbehør sendes til oss innen 30 dager, redusere den estimerte verdivurderingen for å ta hensyn til manglende tilbehør eller avslå å kjøpe varen(e). Eventuelle ufullstendige varer kan returneres til deg, på din bekostning. Hvis vi ikke mottar forespurt tilbehør innen 30 dager etter at du har bedt om det, kan varen din avhendes slik vi finner det hensiktsmessig etter 30 dager fra den datoen vi varsler deg skriftlig via et varsel om henting/avhending.
- Dersom du uttrykkelig velger å hente varen din etter et varsel om henting/kassering, vil vi avtale et tidsvindu og en dato for henting med deg og oppgi adressen for henting. Vårt ansvar for varen opphører ved henting på det avtalte hentestedet. Hvis du ikke henter varen til avtalt tid, dato og sted, vil vi gi deg beskjed via e-post og arrangere retur av varen for din regning som angitt i punkt 6 ovenfor.
- Vi skal ikke være ansvarlige for tap eller skade som du måtte lide på grunn av at vi avhender eller selger varene dine i henhold til punkt 5, 6 og 7, forutsatt at vi har overholdt prosedyren som er nevnt ovenfor, og at vi ikke har opptrådt uaktsomt i forbindelse med slik avhending eller salg.
Transport av brukte produkter til Gear4music
- Du må ikke sende oss varer som du ikke eier eller som er gjenstand for avbetalingskjøp eller andre låneordninger. Varer kan sendes til oss enten ved hjelp av vår budtjeneste eller via en hvilken som helst sporet leveringsmetode etter eget valg. Det er ditt ansvar å få en kvittering fra transportøren og oppbevare denne for sporings- og forsikringsformål.
- Varer som sendes til oss for verdsettelse, forblir utelukkende på din risiko til de er mottatt av oss, med mindre de sendes med vår budtjeneste. Henting av en transportør betyr ikke at vi har bekreftet aksept av varen du har sendt. Aksept av varen din vil bare bli bekreftet når vi har mottatt varen din.
- Varer som sendes til oss ved hjelp av vår budtjeneste, skal være på vår risiko når de er mottatt av vår budtjeneste. Forsendelser er forsikret for en maksimal verdi på £ 60. Hvis du trenger ytterligere forsikring, må du skaffe deg denne selv.
- Varer som er etterlatt på et hente-/avleveringssted og som går tapt under transport, skal ikke være på vår risiko med mindre du kan fremlegge en signert kvittering per post som tydelig viser navnet på personen som tok imot pakken din og tidspunktet du leverte pakken. Hvis du ikke kan fremlegge en gyldig kvittering fra transportøren, kan det hende at du ikke kan kreve erstatning for tap eller skade på varen din (med forbehold om vår bekreftelse på at vi ikke har mottatt varen din). Vi har rett til å foreta de undersøkelser som Vi anser som nødvendige for å forsikre oss om gyldigheten av ethvert krav om tap eller skade på varen din.
- Du må sørge for at du pakker varene på en sikker og forsvarlig måte for å forhindre skade eller tap under transport. Du bør følge vår emballasjeveiledning som er tilgjengelig på vår nettside Emballasjeveiledning
- Ved beregning av verdien av ethvert krav du måtte fremsette, skal vi ikke akseptere andre verdivurderinger enn våre egne for varen du måtte kreve for, og under ingen omstendigheter aksepterer vi noe ansvar for annet tap, skade eller kompensasjon som følge av bruk av våre budtjenester. Vi vil varsle deg via e-post om resultatet av vår etterforskning, og hvis kravet ditt er vellykket, vil betaling opp til en verdi av £ 60 i samsvar med punkt 4 ovenfor bli gjort.
- Alle varer som mottas av oss som har blitt skadet på grunn av utilstrekkelig emballasje, kan bli avvist og returnert på din bekostning. I slike tilfeller vil vi gi deg beskjed via e-post og ordne retur av varen på din bekostning. Varer vil bli holdt i 30 dager for returkostnader som skal betales. Hvis vi ikke mottar noe svar på denne kommunikasjonen og du ikke betaler returkostnadene, kan varen din avhendes slik vi finner det passende etter 30 dager fra datoen for vår kommunikasjon.
- Informasjon om hvordan du pakker varen din riktig, kan du se under den elektroniske vurderingsprosessen og få via e-post når en første vurdering er gjort. Veiledning om klassifisering av produktets tilstand vises under innbytteprosessen på nettstedet vårt.
- Du er ikke pålagt å gjøre det, men vi anbefaler at du tar og oppbevarer fotografier av varen din før du pakker den inn og når den er pakket. Dette kan være til stor hjelp ved reklamasjoner dersom varen blir skadet ved et uhell under transport, eller hvis den blir skadet på grunn av utilstrekkelig emballasje.
- Eventuelle ikke-dokumenterte gjenstander eller tilbehør som sendes med varen din (bevisst eller ubevisst), vil bli antatt å være inkludert i salget med mindre det er spesifisert skriftlig før vi mottar varen.
Juridisk
- Ved å akseptere vårt tilbud og godta å selge de(n) spesifiserte varen(e) til oss i samsvar med disse vilkårene og betingelsene, og hvis du ikke godtar dem, bør du ikke sende varen din til oss. Du garanterer at du er den rettmessige eieren av gjenstanden, at du har rett til å selge den, og at gjenstanden er fri for tredjepartsinteresser eller krav. Hvis det senere viser seg at varen er stjålet eller ikke er fri for tredjepartsinteresser eller krav, vil vi varsle deg via e-post og sette varen i karantene. Du vil ha 30 dager på deg til å bevise, til vår rimelige tilfredshet, at du er den juridiske eieren av varen og at den er fri for tredjepartsinteresser eller krav. Vi påtar oss ikke noe ansvar eller ansvarlighet for å avvise varen din eller ikke returnere varen din til deg under disse omstendighetene.
- I tilfelle varen blir stjålet eller ikke er fri for tredjepartsinteresse eller krav, forbeholder vi oss retten til å forfølge rettsmidler (både sivile og strafferettslige) mot deg. Du skal holde oss skadesløse mot ethvert sivilt erstatningskrav der varene viser seg å være enten stjålet eller forfalsket
- Vi formaterer alle lagringsenheter der vår verdivurdering samsvarer med vår opprinnelige estimerte verdivurdering.
- Du er ansvarlig for å fjerne alt brukerinnhold eller personlig informasjon fra gjenstandene dine før du sender dem til oss for verdivurdering. Du erkjenner at disse dataene vil bli slettet av oss når vår verdivurdering er akseptert eller anses som akseptert i henhold til prosessen som er beskrevet ovenfor.
- Vi skal ikke være ansvarlige eller ha noe ansvar overfor deg for tap av data eller innhold som du unnlater å slette, og som har blitt fjernet fra en gjenstand i henhold til punkt 4 ovenfor.
Vilkår og betingelser for 100-årsgaranti
Gear4music Ltd. garanterer at "Studiospares Pro"-kabelen du har kjøpt, vil være fri for defekter i materiale og utførelse så lenge den opprinnelige kjøperen eier den, i henhold til vilkårene som er beskrevet her ("Garantien").
Reparasjonspolicy: Gear4music Ltd. er forpliktet til å reparere produkter som omfattes av garantien, i stedet for å erstatte dem når det er mulig, med sikte på å minimere miljøpåvirkningen og redusere avfall. Vær imidlertid oppmerksom på at tiden det tar å reparere produktet kan variere avhengig av faktorer som skadens omfang og tilgjengeligheten av reservedeler. Selv om vi forsøker å fremskynde reparasjonsprosessen, kan vi ikke garantere spesifikke behandlingstider.
Unntak
: Vår 100-årsgaranti dekker ikke skader som skyldes feil bruk, forsømmelse, uautoriserte modifikasjoner, miljøfaktorer som oksidasjon eller naturkatastrofer, eller fysiske skader forårsaket av feil håndtering, frakt eller ulykker. Sørg for at produktet brukes og vedlikeholdes i henhold til produsentens retningslinjer for å unngå at garantien blir ugyldig.
Tredjepartskjøp
: Produkter som er kjøpt gjennom tredjepartsforhandlere som ikke er tilknyttet Gear4music Ltd. eller auksjonsnettsteder på nettet, er ikke kvalifisert for vår 100-årsgaranti. For å kvalifisere for garantidekning må kundene kjøpe direkte fra Gear4music.
Kundeansvar
: Det er kundens ansvar å oppgi nøyaktig og fullstendig informasjon under garantiregistreringsprosessen. Gear4music forbeholder seg retten til å avvise garantikrav som er ufullstendige, unøyaktige eller som sendes inn etter den angitte tidsrammen.
Kontakt kundeservice
: Hvis du har spørsmål om garantidekning, reparasjonstjenester eller andre spørsmål knyttet til kjøpet ditt, kan du kontakte vår kundeservice via live chat på nettstedet vårt på www.gear4music.com/contact-us eller ringe oss på 0330 365 4444. Våre dedikerte supportmedarbeidere er tilgjengelige for å hjelpe deg raskt og profesjonelt.
Kjøpsbevis
: Kjøpsbevis i form av kvittering må oppbevares, da det er nødvendig for garantidekning. Hvis du ikke fremlegger et slikt kjøpsbevis, oppheves denne garantien.
Ansvarsfraskrivelse:
Gear4music Ltd. påtar seg intet ansvar for materielle skader som følge av svikt i produktet, og heller ikke for tap av inntekt, tilfredshet eller skader som følge av tapt bruk av produktet på grunn av feil eller utilgjengelighet under service Ved å registrere seg for 100-årsgarantien, erkjenner og godtar kundene å overholde vilkårene og betingelsene som er skissert her. Gear4music Ltd. forbeholder seg retten til å endre eller oppdatere disse vilkårene etter eget skjønn. Hvis du har spørsmål om kjøpet eller garantien, kan du kontakte oss på [email protected], via chatten live på nettstedet vårt på www.gear4music.com/contact-us eller ringe oss på 0330 365 4444.