GEAR4MUSIC VILKÅR OG BETINGELSER

Oppdatert 23. mai 2024

RETNINGSLINJER FOR PERSONVERN OG INFORMASJONSKAPSLER

Du finner våre retningslinjer for personvern og informasjonskapsler her.

 

VILKÅR OG BETINGELSER

Ingen erklæring eller salgsbetingelse i disse vilkårene påvirker eller begrenser dine lovfestede rettigheter som definert i EUs forbrukerrettighetsdirektiv, Consumer Rights Act 2015 eller The Consumer Contracts (Information, Cancellation and Additional Charges) Regulations 2013.

Alle bestillinger av varer behandles fra Gear4Music Limited, bortsett fra i kasser der betaling gjøres med kreditt- eller debetkort, som behandles fra Gear4Music Europe Limited, som er et heleid datterselskap fra Gear4Music Limited (som skal oppfylle bestillinger mottatt og behandlet fra Gear4Music Europe Limited).

Gear4music Europe Limited er etablert i Irland.

Alle bestillinger oppfylles i henhold til følgende betingelser, som skal utgjøre en del av og regulere salgskontrakten. Kundens aksept av varene skal anses som aksept av disse salgsbetingelsene, med mindre kunden gir skriftlig beskjed til selgeren innen 15 dager etter mottak av dette brevet eller levering av varene. Ethvert vilkår som kunden søker å pålegge, enten i et dokument eller på annen måte, som er i strid med eller kommer i tillegg til disse betingelsene, vil ikke bli akseptert. Ingen av selgerens agenter eller representanter har myndighet til å endre disse betingelsene.

 

 

BETALINGSBETINGELSER

For bestillinger som gjøres med kreditt- eller debetkort, vil betalingskortet bli belastet når bestillingen er bekreftet. Leverandøren forbeholder seg retten til å avvise betaling med kreditt- eller debetkort. Direkte bankoverføring anbefales når betaling med kort ikke er mulig eller ikke aksepteres. Leverandøren aksepterer kun innkjøpsordrer på 30 dagers kredittvilkår fra anerkjente utdanningsinstitusjoner og offentlige etater. Varene forblir selgerens eiendom inntil de er betalt i sin helhet, og leverandøren forbeholder seg retten til ikke å sende varene før klarerte midler er mottatt.

 

FORSENDELSE AV BESTILLINGER

Selgeren er ikke bundet av en salgskontrakt før varene er mottatt av kunden. Som angitt på produktsiden, er leveringsdatoer kun oppgitt som et estimat - leverandøren vil gjøre sitt beste for å overholde den oppgitte leveringsdatoen. Mange produkter er på lager hos leverandøren, men i noen kasser er den oppgitte datoen et estimat av tiden det vil ta å bestille varen fra produsenten og levere den til kunden. Leverandøren forbeholder seg retten til å sende deler av bestillinger, men vil ikke belaste mer enn den totale annonserte leveringsprisen for levering av hele bestillingen.

 

VARER SOM ER SKADET UNDER TRANSPORT

  1. Varer som kunden har mottatt og som har blitt skadet under transport, må meldes til leverandøren så snart som mulig, og senest innen 14 dager etter at varen er mottatt.
  2. Selger vil hente skadede varer hos kunden og levere erstatningsvarer så raskt som mulig for egen regning.
  3. Selger påtar seg ansvaret for varens tilstand frem til den er levert til kunden, slik at eventuelle skader eller brudd underveis er selgers ansvar, men hvis noe skjer etter at den er levert til kunden, kundens eget oppbevaringssted eller kundens utpekte nabo, er det kundens ansvar, og selger kan ikke påta seg noe erstatningsansvar.
  4. Selger påtar seg ikke ansvar for varer som er skadet under transport dersom kunden melder fra om skaden senere enn 14 dager etter at varen er mottatt.
  5. Leverandøren vil refundere rimelige returkostnader dersom kunden kan fremlegge uavhengig bevis for at skaden kan tilskrives leverandøren eller dennes instruerte budfirma.
  6. Hvis kundens returnerte varer, til tross for forsvarlig og sikret emballasje, blir skadet under transporten fra kunden til leverandøren, vil leverandøren ta ansvaret hvis henting og levering er ordnet og tilrettelagt av leverandøren.
  7. Hvis kunden har sørget for å sende varen tilbake til selgeren for kundens regning, påtar selgeren seg ikke noe ansvar, og kunden må kontakte budfirmaet sitt for eventuell erstatning for tap av refusjon eller stole på sin valgte transportforsikring.
 

LEVERING AV FEIL VARE

  1. Alle varer som kunden mottar og som kunden anser som feil leverte varer, må rapporteres til selgeren så snart som mulig, og senest innen 14 dager etter mottak av varene.
  2. Selger vil hente feil vare hos kunden og levere erstatningsvare så raskt som mulig for egen regning.
  3. Kunden har ansvar for å returnere den feilaktige varen eller en vare som ved et uhell har blitt levert til kunden av leverandøren uten bestilling eller betaling.
  4. Hvis kunden ikke returnerer varen, vil selgeren belaste kunden for hele kostnaden for varen.
 

TILBAKETREKKING ELLER KANSELLERING AV BESTILLINGER

  1. Kunden har rett til å kansellere en bestilling av varer som er kjøpt fra selgerens nettside eller bestilt over telefon eller e-post senest 30 dager etter levering, og 14 dager etter levering for brukte varer. Ved eventuell kansellering av en bestilling innenfor Kundens lovbestemte rettigheter eller i henhold til Leverandørens pengene-tilbake-garanti, er Kunden ansvarlig for å returnere varene til Leverandøren på Kundens egen bekostning.
  2. Bestillinger kan kanselleres per brev, e-post eller telefon.
  3. Varene må returneres senest 14 dager fra den dagen kunden meddelte angreretten til leverandøren.
  4. Det er imidlertid noen begrensninger for produkter som kan kanselleres etter levering, som følger:
    • Programvare, CD-er og DVD-er som er brukt, ikke forseglet og/eller registrert hos produsenten i kundens navn;
    • Varer som kommer i direkte kontakt med nese, ører eller munn, for eksempel in-ear-monitorer eller treblåserrør, som normalt selges forseglet i en butikk og ikke kan testes av hygieniske årsaker;
    • Varer som er blandet/installert uadskillelig med andre varer etter levering eller modifisert på noen måte.
  5. Kunden anbefales å pakke ut varene forsiktig, oppbevare all emballasje trygt, undersøke varene og hvis de ikke ønsker varene, legge dem tilbake i esken for sikker retur.
  6. Leverandøren kan kansellere enhver bestilling fra en kunde frem til varen er mottatt av kunden, dersom leverandøren ikke lenger kan levere varen, det har vært en betydelig prisendring på varen, leverandøren mistenker at transaksjonen er uredelig, eller dersom leverandøren mener at kunden misbruker returreglene. Hvis en bestilling kanselleres av leverandøren, vil eventuelle beløp som kunden har betalt, bli refundert i sin helhet innen 10 dager.

KUNDEN RETURNERER:

Nye produkter:

  1. Produkter kan returneres for full refusjon innen 30 dager etter levering.
  2. Forutsatt at kunden informerer leverandøren innen 30 dager etter levering til kunden, vil leverandøren refundere standard leveringskostnader.

Brukte produkter:

  1. Produkter kan returneres for full refusjon innen 14 dager etter levering.
  2. Forutsatt at kunden informerer leverandøren innen 14 dager etter levering til kunden, vil leverandøren refundere standard leveringskostnader.

Alle produkter:

  1. Hvis kunden kansellerer en bestilling i tråd med sine lovbestemte rettigheter eller ønsker å returnere en vare i henhold til selgerens pengene-tilbake-garanti, er kunden ansvarlig for å returnere varene til leverandøren. Returneringsforespørsler med bud for kansellerte bestillinger vil medføre et gebyr, hvis størrelse avhenger av varens størrelse og vekt.
  2. Hvis leverandøren mottar varer som ikke har blitt behandlet med rimelig forsiktighet, skal leverandøren redusere kundens refusjonsbeløp tilsvarende reduksjonen i varens verdi.
  3. Noen varer er bare berettiget til pengene tilbake-garanti hvis de returneres til leverandøren ubrukt og forseglet i originalemballasjen, og når det gjelder programvare, uregistrert. Disse varene inkluderer:
    • Programvare
    • CD-er og DVD-er
    • Hodetelefoner og monitorer i øret
    • Ørepropper og hørselsvern
    • Munnstykker, rørblad osv. for treblås- og messinginstrumenter
    • Munn- og leppepleieprodukter
  4. Alle returnerte treblås- og messinginstrumenter påløper et desinfiseringsgebyr på £ 5 hvis de ikke returneres ubrukt og med hygieneseglet intakt.
  5. Hvis en kunde returnerer en smart eller tilkoblet enhet, anbefales det at kunden sørger for å koble enheten fra hjemmenettverket eller bedriftsnettverket og sletter eller "fjerner koblingen" til personlige kontoer, f.eks. Google, Spotify eller Amazon Alexa. Hvis en enhet har en datalagringsfunksjon, må alle private data slettes før enheten returneres til leverandøren. Leverandøren vil forsøke å tilbakestille alle slike enheter til fabrikkinnstilling, men leverandøren kan ikke garantere dette eller påta seg noe ansvar for eventuelle skader forårsaket av tredjeparts misbruk.

DEFEKTE VARER INNENFOR STANDARDGARANTIEN:

Nye produkter:

  1. Alle produkter har minst 3 års garanti med mindre annet er oppgitt.
  2. Alle varer som blir defekte på grunn av produksjonsfeil innen 180 dager etter kjøpet, vil leverandøren sørge for henting og reparasjon av produktet.
  3. Hvis produktet ikke kan repareres innen 60 dager, vil et erstatningsprodukt bli utstedt, som ikke vil være eldre og ikke være i dårligere stand enn det opprinnelige produktet som ble returnert av kunden.
  4. Hvis varen blir defekt innenfor garantiperioden, men etter 180 dager fra leveringsdatoen, gjelder de samme vilkårene som ovenfor, men kunden forventes å betale for alle rimelige tiltak for å bevise produksjonsfeilen og for kostnadene ved å returnere produktet til leverandøren.
  5. Produkter kan ikke returneres til selgeren for refusjon senere enn 30 dager etter levering, med mindre selgeren ikke er i stand til å overholde sine garantiforpliktelser.

Nesten nye produkter og demoprodukter:

  1. Alle produkter har minst 1 års garanti med mindre annet er oppgitt.
  2. Alle varer som blir defekte på grunn av produksjonsfeil innen 180 dager etter kjøpet, vil leverandøren sørge for innsamling og reparasjon av produktet.
  3. Hvis produktet ikke kan repareres innen 60 dager, vil et erstatningsprodukt bli utstedt, som ikke vil være eldre og ikke være i dårligere stand enn det opprinnelige produktet som ble returnert av kunden.
  4. Hvis varen blir defekt innenfor garantiperioden, men etter 180 dager fra leveringsdatoen, gjelder de samme vilkårene som ovenfor, men kunden forventes å betale for alle rimelige tiltak for å bevise produksjonsfeilen og for kostnadene ved å returnere produktet til leverandøren.
  5. Produkter kan ikke returneres til selgeren for refusjon senere enn 30 dager etter levering, med mindre selgeren ikke er i stand til å overholde sine garantiforpliktelser.

Brukte produkter:

  1. Alle produkter har minst 1 års garanti med mindre annet er oppgitt.
  2. Alle varer som blir defekte på grunn av produksjonsfeil innen 180 dager etter kjøpet, vil selgeren sørge for henting og reparasjon av produktet.
  3. Hvis produktet ikke kan repareres i løpet av garantiperioden, vil en refusjon bli utstedt.
  4. Produkter kan ikke returneres til leverandøren for refusjon senere enn 14 dager etter levering, med mindre leverandøren ikke er i stand til å overholde sine garantiforpliktelser.

Alle produkter:

  1. Denne garantien omfatter ikke varer som har blitt defekte på grunn av feil bruk, utilsiktet skade eller av andre årsaker enn produksjonsfeil.
  2. Hvis en vare viser seg å være feilfri når den returneres til leverandøren, og er utenfor perioden med 30 dagers pengene tilbake-garanti, vil leverandøren returnere varen til kunden mot en liten kostnad.
  3. Leverandøren anbefaler at kunden forsikrer varene sine.
 

ANSVAR:

  1. Selgeren er ikke ansvarlig for tap av virksomhet eller inntekt under noen omstendigheter.
  2. Selv om selgeren gjør sitt ytterste for å sikre at de leverte varene i alle henseender samsvarer med spesifikasjonen eller beskrivelsen som er gitt, er selgeren ikke ansvarlig for mindre variasjoner i spesifikasjonen, og ingen slike mindre variasjoner skal være gjenstand for noe krav mot selgeren.
  3. Selgeren vil ta alle rimelige forholdsregler, i den grad det er i sin makt å gjøre det, for å holde opplysningene om kundens bestilling og betaling sikre, men i mangel av uaktsomhet fra selgerens side, kan ikke selgeren holdes ansvarlig for tap kunden måtte lide hvis en tredjepart skaffer seg uautorisert tilgang til data kunden oppgir når han/hun går inn på eller bestiller fra selgerens nettsider.
 

KUNDEKLAGER

Hvis kunden har behov for å klage, bør de først ringe eller opprette en ny billett som kan nås via lenken "Ta kontakt" på hjemmesiden vår. I mange kasser løses en klage best av den personen som er ansvarlig for det aktuelle problemet. Hvis klagen er mottatt av denne personen, kan det hende at de kan løse den raskt, og de vil gjøre det hvis det er mulig og hensiktsmessig.

Uansett om klagen er løst eller ikke, vil informasjonen om klagen bli sendt videre til kundeserviceansvarlig innen én uke. Når kundeserviceansvarlig mottar klagen, registrerer han eller hun den i klageloggen. Hvis klagen ikke allerede er løst, delegerer de til en egnet person å undersøke saken og iverksette nødvendige tiltak. Hvis klagen gjelder en bestemt person, skal vedkommende informeres og gis en rimelig mulighet til å svare. Klager skal bekreftes av personen som håndterer klagen, innen tre virkedager.

I bekreftelsen skal det stå hvem som behandler klagen, og når klageren kan forvente å få svar. Ideelt sett bør klagere motta et endelig svar innen to uker. Hvis dette ikke er mulig, for eksempel fordi en undersøkelse ikke er helt ferdig, bør det sendes en statusrapport med en indikasjon på når et fullstendig svar vil bli gitt. Uansett om klagen er berettiget eller ikke, bør svaret til klageren beskrive hvilke tiltak som er iverksatt for å undersøke klagen, konklusjonene fra undersøkelsen og eventuelle tiltak som er iverksatt som følge av klagen. Hvis klageren mener at problemet ikke har blitt løst på en tilfredsstillende måte i første fase, kan han eller hun be om at klagen behandles på styrenivå. På dette stadiet vil klagen bli sendt videre til styret. Anmodningen om gjennomgang på styrenivå skal bekreftes innen en uke etter at den er mottatt. I bekreftelsen skal det stå hvem som skal behandle saken, og når klageren kan forvente å få svar.

 

VILKÅR OG BETINGELSER FOR UTVIDET GARANTI:

Disse vilkårene skal endre standardvilkårene for en spesifikk vare dersom kunden har kjøpt en utvidet garanti for den aktuelle varen, og skal erstatte de relevante klausulene i standardvilkårene. Hvis det ikke er angitt noe annet vilkår i disse vilkårene, forblir standardvilkårene gjeldende.

DEFEKTE VARER INNENFOR UTVIDET GARANTI:

  1. Hvis produktet blir defekt på grunn av en produksjonsfeil innen en toårsperiode, vil selgeren sørge for gratis retur.
  2. Etter to år er kunden ansvarlig for kostnadene ved å returnere varen til leverandøren og kostnadene ved å levere varen tilbake til kunden.
  3. Leverandøren vil refundere rimelige returkostnader dersom kunden kan fremlegge uavhengig bevis for at feilen kan tilskrives leverandøren eller produsenten.
 

TILBAKETREKKING ELLER KANSELLERING AV ORDRE:

  1. Med forbehold om garantiunntakene som er beskrevet i dette dokumentet, kan produkter returneres for full refusjon innen det antall dager som er oppgitt fra levering.
  2. I stedet for leverandørens standard 30-dagers pengene-tilbake-garanti, er det opptil 180 dager tilgjengelig (det nøyaktige antallet dager er oppgitt på produktsiden). Dette er underlagt følgende:

    For returforespørsler som gjøres innen 30 dager fra levering:
    • Kunden må sende produktene tilbake til leverandøren, eller alternativt kan leverandøren arrangere henting mot et gebyr avhengig av varens størrelse og vekt.
    • Eventuelle standard leveringskostnader som er påført kundens bestilling, vil bli refundert.
    • Kostnaden for den utvidede garantien vil bli refundert.

    For returforespørsler etter 30 dager fra levering:
    • Hvis pengene-tilbake-garantien benyttes etter 30 dager fra levering, men opptil 180 dager fra levering, må kunden sende produktene tilbake til leverandøren, eller alternativt kan leverandøren ordne med henting mot et gebyr avhengig av varens størrelse og vekt.
    • De opprinnelige leveringskostnadene vil ikke bli refundert.
    • Gebyret for utvidet garanti som kunden opprinnelig betalte, refunderes ikke.

KOSTNADEN FOR DEN UTVIDEDE GARANTIEN
  1. For kunder i enkelte avsidesliggende eller fjerntliggende områder kan prisen for den utvidede garantien være marginalt høyere, på grunn av potensielt høyere transportkostnader for henting og tilbakelevering.
  2. Kunden vil kunne se denne prisen når de oppgir adresseopplysningene sine i kassen.
 

VILKÅR FOR KONTANT TILBAKEBETALING:

Hvis kunden ikke har benyttet seg av garantien etter garantiperioden, kan han/hun skrive til leverandøren med en kopi av garantibeviset og den opprinnelige kjøpsfakturaen innen én måned etter utløpsdatoen, og leverandøren vil sende deg en sjekk på 50 % av den opprinnelige garantikostnaden.

 

OVERFØRING AV GARANTIEN:

  1. Hvis kunden overfører eierskapet til de garanterte varene, må selgeren informeres via e-post om den nye eierens detaljer, inkludert navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer innen 30 dager etter at varen er solgt.
  2. Hvis dette ikke gjøres, vil garantien bli ugyldig, og den nye eieren kan ikke gjøre krav gjeldende.
  3. Tilbakebetaling etter garantiperioden er ikke gyldig når en garanti har blitt overført.
 

LÅNEUTSTYR:

  1. Hvis produkter som dekkes av denne garantien ikke blir reparert innen 30 dager etter mottak av varene på Gear4music, kan kunden be om et gratis låneprodukt.
  2. Låneutstyret er ikke ment som en direkte erstatning, og har kanskje ikke samme pris eller samme funksjoner som det opprinnelige produktet, men det skal ha lignende funksjonalitet. (f.eks. hvis digitalpianoet ditt går i stykker, kan vi låne deg en annen type digitalpiano til produktet ditt er reparert, eller til vi blir enige om en erstatningsmodell eller cashback som beskrevet i disse retningslinjene).
  3. Lånegjenstander skal til enhver tid forbli Gear4music sin eiendom, men må være forsikret mot tyveri og skade av kunden.
 

ERSTATNINGSPRODUKTER:

  1. Hvis en vare ikke kan repareres innen 60 dager, vil en tilsvarende erstatningsvare med lignende funksjonalitet bli levert.
  2. Erstatningsvarer er ikke nødvendigvis nye, men de skal være fullt funksjonelle og ikke være eldre enn varen de erstatter.
  3. Erstatningsprodukter vil ikke være dyrere enn produktet de erstatter.
  4. Erstatningsprodukters egnethet skal diskuteres med kunden, men den endelige avgjørelsen om deres egnethet skal tas fra Gear4Music.
  5. Reparasjon eller utskifting av et defekt produkt vil ikke fornye eller forlenge denne garantien utover den opprinnelige utløpsdatoen for garantien.
 

KONTANTRABATT:

Innenfor garantiperioden, i tilfelle et vellykket krav om en passende erstatningsvare ikke kan leveres som beskrevet ovenfor, eller det foreslåtte erstatningsproduktet har en vesentlig annen spesifikasjon enn det opprinnelige produktet som ikke er akseptabelt for kunden, vil en kontant refusjon bli tilbudt etter at avskrivningen har blitt brukt, basert på følgende prosentandel av den opprinnelige kjøpesummen:

1. år: 100 %, 2. år: 70 %, 3. år 45 %, 4. år: 30 %, 5. år: 20 %, 6. år: 15%.

Den utvidede garantiens utsalgspris vil ikke bli refundert.

Varer som erstattes eller som har fått en kontantrabatt, blir Gear4music sin eiendom.

 

KANSELLERING AV POLISEN:

Forsikringen kan kanselleres når som helst, og en pro rata-rabatt vil bli gitt basert på hvor lang tid det er igjen av forsikringstiden. Forsikringen kan imidlertid ikke kanselleres hvis det allerede har blitt fremsatt et krav.

 

UNNTAK FRA GARANTIEN:

Denne garantien er utformet for å dekke produsentfeil. Hvis varen svikter av en eller annen grunn som ikke skyldes produsentens feil, inkludert noen av følgende årsaker, er denne garantien ikke gyldig:

  • Misbruk eller feilaktig håndtering
  • Produktet er brukt til noe det ikke er konstruert for (feil bruk)
  • Slitasje utover det som er forutsatt i produktets design
  • Ugunstige miljøforhold
  • Produktet har blitt endret eller modifisert
  • Feilen skyldes bruk av tilbehør eller tilleggsdeler som ikke er spesifikt sertifisert for å fungere av produsenten av produktet
  • Det er brukt en uegnet strømforsyning eller et uegnet batteri
  • Mangelfull pleie og vedlikehold
 

ANNEN INFORMASJON

I henhold til ny lovgivning er vi forpliktet til å gjøre deg oppmerksom på at du ikke trenger å kjøpe en utvidet garanti samtidig som du kjøper varene dine. Du har rett til å undersøke markedet, og vi oppfordrer deg aktivt til å gjøre dette. Denne garantien er en ekstra service til kundene våre, og vi mener virkelig at den er verdt den lille summen den koster.

Denne garantien er et eksklusivt tilbud og drives og støttes økonomisk fra Gear4Music Limited. Financial Services Compensation scheme gjelder ikke for denne garantien, og pengene er ikke øremerket fra Gear4music Limited. Denne garantien er ikke en forsikringspolise, og vi anbefaler at du også forsikrer varene dine mot tyveri og skade.

Når du kjøper et produkt, er du beskyttet av lovgivning som The Consumer Rights Act 2015 (med endringer). Hvis produktet ikke er av tilfredsstillende kvalitet eller ikke er egnet til formålet, har du rett til å kreve reparasjon eller erstatning i opptil 6 år (5 år i Skottland). I løpet av de første seks månedene må forhandleren bevise at varen du kjøpte, oppfylte de nødvendige standardene. Etter de første seks månedene er det opp til deg å bevise at produktet var defekt da det ble levert, noe som kan innebære at du må gå rettens vei. Du kan få mer informasjon om forbrukerrettigheter fra ditt lokale handelstilsyn. Du finner mer veiledning om Consumer Protection from Unfair Trading Regulations 2008 her.

Consumer Rights Act 2015 dekker deg under svært spesifikke omstendigheter hvis utstyret ditt skulle gå galt etter kjøpet. Vår utvidede garanti gir mye mer omfattende dekning. Med denne garantien slipper du stresset og bryet med å gjøre et krav gjeldende utover produsentens standard garantiperiode.

SELGER TIL GEAR4MUSIC

I den følgende avtalen brukes begrepene "vi/oss/vårt" for å referere til Gear4music Limited og "du/din" som vår kunde som selger en vare til Gear4music Limited.

Vurderinger av brukte produkter

  1. Den estimerte verdivurderingen av et produkt vil bli oppgitt når du har fylt ut det nettbaserte verdivurderingsskjemaet. Denne vurderingen vises på skjermen og sendes til deg via e-post.
  2. Varene vil bli undersøkt og taksert ved mottak på lageret vårt, som vil fastsette en ikke-forhandlingsbar tilbudspris
  3. Hvis vår verdivurdering er lik eller høyere enn vår opprinnelige estimerte pris, vil vi enten utbetale denne summen til kontoen din eller gi deg kontokreditt, etter ønske.
  4. Hvis vår verdivurdering er lavere enn vårt opprinnelige estimat, vil vi informere deg via e-post, og du kan enten godta den lavere prisen, eller vi vil returnere varen til deg på din bekostning. Varer vil bli holdt tilbake i 30 dager for at en redusert verdivurdering skal kunne aksepteres eller returkostnadene betales. Hvis vi ikke mottar noe svar på denne kommunikasjonen, kan varene avhendes etter eget skjønn etter 30 dager. Dette kan inkludere videresalg via eBay.
  5. Hvis en redusert pris ikke tilbys og varen anses som uakseptabel, vil vi gi deg beskjed via e-post og arrangere retur av varen på din bekostning. Varer vil bli holdt i 30 dager for returkostnader som skal betales. Hvis vi ikke mottar svar på denne kommunikasjonen, kan varene disponeres etter eget skjønn etter 30 dager. Dette kan inkludere videresalg via eBay.
  6. Du må inkludere alt tilbehør som kreves for å muliggjøre normal drift av produktet, dette inkluderer, men er ikke begrenset til, strømforsyningsenheter, adaptere, kabler, omformere og stativer. Eventuelle ufullstendige varer kan bli returnert til deg, på din bekostning.

Transport av brukte produkter til Gear4music

  1. Varer kan sendes til oss enten ved hjelp av vår budtjeneste eller via en hvilken som helst sporet leveringsmetode etter eget valg
  2. Varer som sendes til oss for verdivurdering, forblir utelukkende på din risiko inntil de er mottatt av oss, med mindre de sendes ved hjelp av vår budtjeneste
  3. Varer som sendes til oss ved hjelp av vår kurertjeneste, er på vår risiko når de er mottatt av kureren. Forsendelser er forsikret for en maksimal verdi på £ 60
  4. Varer som er etterlatt på et hente-/avleveringssted og som går tapt under transport, er ikke på vår risiko med mindre du kan fremlegge en signert kvittering per post som tydelig viser navnet på personen som tok imot pakken og tidspunktet du leverte pakken.
  5. Varer som mottas av oss og som har blitt alvorlig skadet på grunn av utilstrekkelig emballasje, vil bli avvist og returnert på din bekostning.
  6. Du kan se detaljer om hvordan du pakker varene dine riktig under den elektroniske vurderingsprosessen, og du kan få dem tilsendt via e-post når en vurdering er gjort.
  7. Du er ikke forpliktet til å gjøre dette, men vi anbefaler at du tar og oppbevarer bilder av varene dine før de pakkes og når de er pakket. Dette kan være til stor hjelp i forbindelse med reklamasjoner der varene blir skadet ved et uhell under transport eller på grunn av utilstrekkelig emballasje.
  8. Eventuelle ikke-dokumenterte gjenstander eller tilbehør som sendes med bruktproduktet ditt, antas å være inkludert i salget med mindre dette er spesifisert på forhånd.

Juridisk

  1. Ved å akseptere tilbudet vårt og godta å selge en vare til oss, bekrefter du at du er den rettmessige eieren av varen, at du har rett til å selge den, og at varen er fri for tredjepartsinteresser eller krav
  2. Du skal holde oss skadesløse mot ethvert sivilt erstatningskrav dersom det viser seg at varene er stjålet eller forfalsket.
  3. Vi formaterer alle lagringsenheter der vår verdivurdering tilsvarer eller overstiger vårt opprinnelige estimat
  4. Hvis vår verdivurdering er lavere enn vårt estimat, fjerner vi brukerinnhold og personopplysninger først etter at du har akseptert vår lavere verdivurdering
  5. Du er ansvarlig for å fjerne alt brukerinnhold og alle personopplysninger fra varene før du sender dem til oss for verdivurdering, ettersom disse dataene vil bli slettet av oss når verdivurderingen er lik eller større enn vårt opprinnelige estimat. Se 3. og 4. ovenfor.
  6. Vi er ikke ansvarlige for tap av data eller innhold som er fjernet fra en enhet i henhold til vilkårene som er beskrevet i c. og d. ovenfor.

Vilkår og betingelser for 100-årsgaranti

Gear4music Ltd. garanterer at "Studiospares Pro"-kabelen du har kjøpt, vil være fri for defekter i materiale og utførelse så lenge den opprinnelige kjøperen eier den, i henhold til vilkårene som er beskrevet her ("Garantien").

 

Reparasjonspolicy: Gear4music Ltd. er forpliktet til å reparere produkter som omfattes av garantien, i stedet for å erstatte dem når det er mulig, med sikte på å minimere miljøpåvirkningen og redusere avfall. Vær imidlertid oppmerksom på at tiden det tar å reparere produktet kan variere avhengig av faktorer som skadens omfang og tilgjengeligheten av reservedeler. Selv om vi forsøker å fremskynde reparasjonsprosessen, kan vi ikke garantere spesifikke behandlingstider.

 

 

Unntak

: Vår 100-årsgaranti dekker ikke skader som skyldes feil bruk, forsømmelse, uautoriserte modifikasjoner, miljøfaktorer som oksidasjon eller naturkatastrofer, eller fysiske skader forårsaket av feil håndtering, frakt eller ulykker. Sørg for at produktet brukes og vedlikeholdes i henhold til produsentens retningslinjer for å unngå at garantien blir ugyldig.

 

 

Tredjepartskjøp

: Produkter som er kjøpt gjennom tredjepartsforhandlere som ikke er tilknyttet Gear4music Ltd. eller auksjonsnettsteder på nettet, er ikke kvalifisert for vår 100-årsgaranti. For å kvalifisere for garantidekning må kundene kjøpe direkte fra Gear4music.

 

 

Kundeansvar

: Det er kundens ansvar å oppgi nøyaktig og fullstendig informasjon under garantiregistreringsprosessen. Gear4music forbeholder seg retten til å avvise garantikrav som er ufullstendige, unøyaktige eller som sendes inn etter den angitte tidsrammen.

 

 

Kontakt kundeservice

: Hvis du har spørsmål om garantidekning, reparasjonstjenester eller andre spørsmål knyttet til kjøpet ditt, kan du kontakte vår kundeservice via live chat på nettstedet vårt på www.gear4music.com/contact-us eller ringe oss på 0330 365 4444. Våre dedikerte supportmedarbeidere er tilgjengelige for å hjelpe deg raskt og profesjonelt.

 

 

Kjøpsbevis

: Kjøpsbevis i form av kvittering må oppbevares, da det er nødvendig for garantidekning. Hvis du ikke fremlegger et slikt kjøpsbevis, oppheves denne garantien.

 

 

Ansvarsfraskrivelse:

Gear4music Ltd. påtar seg intet ansvar for materielle skader som følge av svikt i produktet, og heller ikke for tap av inntekt, tilfredshet eller skader som følge av tapt bruk av produktet på grunn av feil eller utilgjengelighet under service Ved å registrere seg for 100-årsgarantien, erkjenner og godtar kundene å overholde vilkårene og betingelsene som er skissert her. Gear4music Ltd. forbeholder seg retten til å endre eller oppdatere disse vilkårene etter eget skjønn. Hvis du har spørsmål om kjøpet eller garantien, kan du kontakte oss på [email protected], via chatten live på nettstedet vårt på www.gear4music.com/contact-us eller ringe oss på 0330 365 4444.