Full beskrivelse
Vis full beskrivelse
Den ultimate programvaren for 3D-lyd
Basert på partikkelprinsippet kan en hvilken som helst lydfil brukes til å produsere triggerpunkter som skaper en lydpartikkel. Ved bruk av bare én lydfil vil Sound Particles 2s partikelsystem produsere den samme filen med variasjoner, mens import av mer enn én fil vil resultere i at hver partikkel tilfeldig reproduserer en av de tilgjengelige lydfilene. Med opptil én million tilgjengelige partikler byr Sound Particles 2 på en spennende palett av tilgjengelige lyddesign for contemporary film- eller TV-scoring.
Hver partikkel kan brukes på en rekke forskjellige måter, inkludert grupper eller emittere. Grupper skaper alle partiklene samtidig, mens emittere produserer partikler med en konstant hastighet. For å skape ekstra variasjon kan lydmodifikatorer plasseres på hver partikkel, noe som gir et mye mer variert utvalg av lyder og bevegelser mellom hver partikkel. Disse lydmodifikatorene kan være alt fra grunnleggende funksjoner som EQ eller enkle forsinkelser til svært komplekse prosesser som randomiserte filtre, randomiserte pitch-shiftere eller til og med granulære modifikatorer.
Integrer med animasjonskilder
Med støtte for Keyframe-automatisering og animasjon er Sound Particles 2 nå på toppen av all tilgjengelig 3D-lydprogramvare. Ta kontroll over lydens romlige bevegelse i rommet, og kontroller hver eneste detalj i automatiseringen for eksperimentell lyddesign. Vil du at lyden skal starte innenfor en trang sfære og deretter utvide seg 10 meter ut etter 30 sekunder? Det er ikke noe problem. Sound Particles tar seg av animasjonen og bevegelsen for deg. Ved hjelp av automatisering kan du kontrollere parametere knyttet til bevegelsesmodifikatorer som er inkludert for å legge til tilfeldig bevegelse i partiklene. Du kan for eksempel automatisere hundrevis av partikler med randomisert pitch-shifting som beveger seg rundt i et romlig felt. Det har aldri vært så enkelt å skape lyddesign i et 3D-rom.
Virtuelt mikrofonsystem gir oppslukende tilpasning
Sound Particles 2s virtuelle mikrofonsystem fungerer omtrent som et virtuelt lydkamera som beveger seg rundt kilden din, og er det ultimate verktøyet for innlevelse. Ved hjelp av de virtuelle mikrofonene kan du fange partiklene fra et annet perspektiv, noe som gir bedre sammenheng mellom lyden og de visuelle signalene på skjermen. Du kan bruke flere mikrofoner samtidig og velge mellom et bredt spekter av formater, slik at du er klar for alle situasjoner. Omni, kardioid, hyperkardioid, toveis, stereo (XY, MS, AB, Blumlein, Decca Tree, ORTF), Ambisonics, flerkanals og til og med oppslukende Dolby Atmos støttes. Selv om du har tilgang til et bredt utvalg av forskjellige oppsett, kan du med Sound Particles 2 lage et tilpasset høyttaleroppsett som kan brukes i det virtuelle mikrofonsystemet.
Omfattende videokompatibilitet
Å lage lyd til video er den beste måten å maksimere realismen og troverdigheten i film- eller TV-lyden på. Sound Particles 2 gjør det mulig å laste inn et videoklipp eller et bilde og mikse det til cue'en på skjermen. Ved å bruke den sfæriske visningen kan du se partiklene lagt oppå bildet, slik at du kan plassere lydene i det romlige feltet mer nøyaktig. I tillegg kan du som jobber med virtuell virkelighet, bruke Sound Particles 2 til å importere 360-graders videoer for å mikse lyd. Ved hjelp av Ambisonics Virtual Microphones og den medfølgende VR Client-applikasjonen kan du mikse sporene dine med hodesporingsfunksjoner for å visualisere hvordan lyden beveger seg rundt videokilden.
Fantastisk lydkvalitet
Hver partikkel i Sound Particles 2 er bygget på 64-biters flytende kommapresisjon, og hver partikkel i Sound Particles 2 behandles internt for å maksimere lydkvaliteten. Fordelen med 64-biters intern prosessering skyldes mengden lyd som kan mikses i Sound Particles 2. Med opptil én million partikler trenger du et stort dynamisk område for å dekke alt fra de umiddelbare lydene av eksplosjoner til de fjerne lydene av hvisking. Det dynamiske spennet i miksetrinnet kompenseres ved hjelp av en normalisering som brukes på utgangstrinnet for å sikre et mer lineært lydnivå for lytteformål. Sound Particles støtter selvfølgelig samplingsfrekvenser fra 44,1 til 192 kHz, slik at du enkelt kan integrere den i arbeidsflyten uansett hvilket system du bruker.
Anmeldelser
"Particles har hatt en fantastisk innvirkning på arbeidet vårt, langt utover alt vi kunne oppnå med knotter, knapper og annen programvare." - Cameron Frankley - Ansvarlig lydredigerer (Geostorm)
"Jeg kan ærlig si at jeg aldri har brukt programvare som Sound Particles før. Det er virkelig helt ekstraordinært - jeg er fascinert av det." - Jason W. Jennings - Ansvarlig lydredigerer (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows )
"Sound Particles produserer lydinnhold på en ny og innovativ måte. Jeg har bare skrapt i overflaten av hva som er mulig, og jeg lærer å tenke på en helt ny måte. Det har også uten tvil den beste dopplereffekten jeg noen gang har brukt i programvare!" - David Farmer - lyddesigner (Ringenes Herre, Hobbiten )
"Vi kan lage alle slags virkelig utfordrende lydlandskaper ved hjelp av partikler. Det er et fascinerende verktøy som jeg har brukt mye i serien for å bygge elementer." - Benjamin Cook - Supervising Sound Editor (Black Sails - Emmy for fremragende lydredigering )
Funksjoner
- Nyutviklet engine, optimalisert for å reagere på endringer i sanntid, slik at lydkvaliteten Sustains når parametrene justeres
- Masseproduser lydeffekter med Batch Processing for å produsere hundrevis av gjengivelser samtidig
- Over 100 profesjonelt utformede forhåndsinnstillinger inkludert, med mulighet til å lagre et uendelig antall sporinnstillinger
- Lagre alle aspekter av økten din som en brukermal som du kan hente frem i nye økter, inkludert spor og mikrofoninnstillinger
- Perfekt integrasjon med en lang rekke av bransjens viktigste verktøy, for eksempel CGI
- Importer 3D-informasjon og knytt lydeffekter til disse objektene for å høre hvordan det endelige produktet blir til
- Gjengivelse i sanntid
- Automatisk avkoding av alle formater gjør at du kan overvåke i binaural lyd
- Inkluderer VR Client App for å overvåke 360-videoer og Ambisonics-lyd direkte til Android-enheten din
- Ambisonics Virtual Microphones og VR Client-applikasjonen kan brukes til å overvåke lyden med hodesporingsfunksjoner når du ser på en 360-graders video
- Bruk opptil en million partikler av lydkilder som spilles av samtidig for en dyp og ekspansiv lyddesignapplikasjon
- Med lydmodifikatorer kan du lage subtile variasjoner i partiklene dine, slik at hver lyd får sin egen unike tone og karakter
- Partikkelgrupper gjør det mulig å lage flere lyder samtidig, mens partikkelemittere lager lyder med konstant hastighet
- Stort utvalg av lydmodifikatorer, inkludert enkle endringer som EQ eller grunnleggende forsinkelser til komplekse prosessorer som filtre, randomiserte underbånd, tilfeldig pitch-shifting eller granulære modifikatorer
- Keyframe-animasjon og bevegelsesmodifikatorer gjør at du kan legge til bevegelse i partiklene dine
- Plasser lyden i et romlig perspektiv med virtuelle mikrofoner som fungerer som et lydkamera
- Opprett nye virtuelle mikrofonposisjoner for tilpassede høyttaleroppsett
- Render i HOA Ambisonics opp til kompatible formater (ACN/FuMa/SID, N3D/SN3D/maxN)
- Støtter moderne Dolby Atmos-formater opp til Atmos 9.1 (bed), Auro 11.1/13.1, NHK 22.2
- Bytt mellom metriske og britiske mål for å få en bedre forståelse av romlige målinger
- Full 2D- og 3D-visning tilgjengelig
- Spatial sporing og forplantningsmålinger lar deg simulere dopplereffekten med lyd som beveger seg gjennom et rom
- Randomiserte generatorer kan skape nye partikler fra samme kilde for en litt annerledes lyd
- Premium Support-system for å få tilbakemelding og bransjehjelp med prosjektene dine
- Inkluderer Doppler + Air-plugins for et enda større utvalg av mulige lyddesign
Spesifikasjoner
Systemkrav
- Operativsystem:
- Mac: OSX 10.9 eller nyere
- Windows: Windows 7/8/10
- CPU: 2 kjerner eller høyere
- RAM: 4 GB eller høyere
- Diskplass: 620 MB
Generelt