Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Nøkkelfunksjoner
Denne produktbeskrivelsen er oversatt fra engelsk - se den opprinnelige versjonen her
Opptak gjort enkelt. Audix CX212B Large Dual Membran Kondensatormikrofon er så god som den blir. Med denne mikrofonen i skapet ditt, kan du ta opp nesten hvilken som helst vokalist eller instrument som kommer til deg. Fra trommer til podcaster og akustiske gitarer til innholdsoppretting. Denne mikrofonen kan gjøre alt og deretter noen.
Takket være inkluderingen av tre polare mønstre, vil du være klar til å ta på deg enhver oppgave som kommer din vei. Enten du ønsker "stram" og "fokusert", eller "åpen" og "romslig", gjør allsidigheten til CX212B deg til å oppnå et bredt spekter av toner uten behov for forskjellige mikrofoner. I tillegg lar inkluderingen av en filterbryter deg få lyden helt riktig ved kilden, noe som gir mindre belastning og press på datamaskinens CPU!
Produktreferanse: 31768
Filterbryteren er fantastisk for å redusere overdreven lavfrekvent energi. For eksempel, hvis en vokalist er for nær mikrofonen, kan dette føre til det som kalles "nærhetseffekt". Dette er i utgangspunktet en massiv pådrivelse av lavfrekvent innhold på grunn av nærheten til kilden til mikrofonen. Hvis du slår på bryteren, kan det motvirke dette problemet, det vil gi et subtilt fall under 100Hz. Avgangens gradvise karakter gjør at mikrofonen fortsatt kan høres naturlig ut.
Med tre polare mønstre er CX212B en ekte arbeidshest;
Nyre er utmerket for å levere en tettfokusert lyd, samtidig som den gir utmerket avvisning av rundt -6 dB av uønsket støy og atmosfære. Dette er et flott polarmønster å stole på når du spiller inn live, enten på scene eller i studio.
Figur 8 tar opp lyd fra forsiden og baksiden av kapselen mens den avviser all lyd som kommer fra siden. Dette mønsteret har vært et godt triks for mange produsenter som spiller inn to bakgrunnsstemmer. Når den er paret med en annen fig.8-mikrofon og nøye plassert, kan den også gjøre underverker når det gjelder å fange vokal og gitar fra en enkelt utøver samtidig. Vær imidlertid forsiktig. Ved å bruke denne posisjoneringen forbedres nærhetseffekten, noe som kan føre til at en unaturlig mengde low-end blir reprodusert av mikrofonen. Det er god reason at mange radiokringkastere velger dette mønsteret!
Når du vil fange naturlige opptak, blir det ikke mye bedre enn omni. Omnidirectional betyr at lyd plukkes opp av kapselen innen en 360 graders radius. Ved å velge dette mønsteret kan du komme nært på kilder uten å risikere at nærhetseffekten blir introdusert. Dette er et favorittmønster for mange Grammy-prisvinnende ingeniører og produsenter når de spiller inn flere streng- og messingspillere. Det kan også lage "Levee Break" når det er hardt komprimert og brukt til trommel-mikrofoner!