Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Nøkkelfunksjoner
Denne produktbeskrivelsen er oversatt fra engelsk - se den opprinnelige versjonen her
Arturia FX-samlingen gir deg en verden full av lydmuligheter rett ved fingertuppene. Arturia har kombinert heritage fra respekterte moduler med futuristiske funksjoner. Sammen gir disse deg en enestående lydkvalitet og intuitiv arbeidsflyt.
Produktreferanse: 160137
1973-Pre er en trofast gjenskaping av den legendariske 1073 preamp laget av Rupert Neve. Denne nå anerkjente forforsterkeren revolusjonerte innspillingsverdenen på 1970-tallet. Den originale forforsterkeren hadde en nyskapende design, med høyeffektive transistorer, og erstattet den begrensede vakuumrørteknologien. Ved å bruke TAE-teknologien har Arturia gjenskapt denne klassiske forforsterkeren, med extreme oppmerksomhet på detaljer. Den virtuelle modellen gir den samme distinkte fargen og analoge forvrengningen, så vel som de originale, søtt-klingende tonekontrollene. Forforsterkeren består av en 3-bånds equalizer, høypassfilter, input gain og output trimkontroller, komplett med roterende kontroller i vintagestil og klassiske VU-metere, for den klassiske vintage. Du kan også bytte mellom L/R og M/S stereomoduser, samt de to transformatorene for ekstra allsidighet.
TridA-Pre baserer sin utforming på den sjeldne og legendariske Trident A Range-konsollen. Trident A Range-konsollen var en av de mest kjente musikkkonsollene på planeten, og bidro til å gi lyden for slike handlinger som: The Beatles, David Bowie, Elton John, Queen, T-Rex, Genesis og mer. Den ble anerkjent for sin vakre musikalske EQ, og ga en fyldig lyd med rik tonalitet. Bare 13 av konsollene ble noen gang laget, noe som gjør dem til en av de mest ettertraktede miksekonsollene noensinne. Arturia har skapt en trofast reaksjon av forforsterkeren og EQ, og gir utrolig lydformende kraft. TridA-Pre består av en 3-bånds to-kanals equalizer, lavpassfilter, høypassfilter og en bryter for å veksle mellom/side-modus. Den leveres komplett med utgangstrim og inngangsforsterkningskontroller, slik at du kan slå inn nivåene dine med maksimal presisjon. Den bruker det samme vintage med klassiske VU-målere for visuell overvåking.
V76-Pre baserer sin utforming på den ettertraktede V76-forforsterkeren, brukt i de berømte Abbey Road-studioene og integrert i REDD-miksekonsollene. V76 bidro til å forme lyden til 'The White Album' av The Beatles, takket være dens rørbaserte varme og rike tonalitet. Arturia bygger på det originale designet og har foredlet funksjonaliteten og håndplukket de beste elementene for økt allsidighet. Forsterkningskontrollene er gjort mer kontinuerlige for ekstra kontroll, samt forfining av boost- og kutteområdet til EQ for moderne formål. Forforsterkeren består av en 2-bånds equalizer, multi-mode høypassfilter og mid/side-modus komplett med utgangstrim og input gain-kontroller for maksimal presisjon.
VCA-65 er basert på den legendariske DBX165A, en kompressor ulik alle andre. I motsetning til konkurrentene, brukte 165a en solid state VCA for å skape komprimeringseffekten. I disse dager er DBX165A svært ettertraktet, men takket være Arturia TAE-modellering er du fri til å bruke et ubegrenset antall VCA-65s når du mikser. Ikke bare ser den ut som forgjengeren, den høres også ut som en. Når den presses til det extreme, vil du høre VCA65s karakteristiske grus. Dette vil tilføre utrolig tilstedeværelse og energi til enhver kilde. VCA-65 er det ultimate valget når du skal mikse trommer, perkusjon og bass.
FET-76 gjør alt bedre. Arturia har autentisk modellert den mest ikoniske studiokompressoren i verden. Kombinasjonen av felteffekttransistoren og klasse-A-forsterkeren gir en subtil, men likevel ønskelig tone, selv ved lave kompresjonsnivåer. Skru på inngangen og velg ett av fire forhold, eller til og med aktiver "alle knapper"-modus for å virkelig høre den FET-baserte kompressoren bli levende på en hvilken som helst kilde. Trommer, bass, vokal, gitarer. Det er ingenting som 1176 ikke utmerker seg på. Du vil snart innse hvorfor 1176 er førstevalget for kompressorer for bransjefolk som Andrew Scheps, Jacquire King, Glyn Johns.
Arturia Tube STA gjenskaper trofast den all-amerikanske arbeidshesten. STA var vanlig i kringkastings- og innspillingsstudioer under produksjonens gullalder. Den originale STA var kjent for sin intimitet, silkeaktige høyder og metning når den ble presset. STA var en bærebjelke på vokal og bass. Dette var for dens evne til å forvandle svak bunnenergi til varm. harmonisk rike toner.
EMT140 er den ultimate reverb. Ingen samling av effekter er komplett uten inkluderingen av en luksuriøs, glatt tallerken, rikdomsrull. Rev Plate-140 ER mor til alle platereverb. Du vil kunne injisere tonnevis med vintage mojo i miksene dine takket være inkluderingen av analog rørforforsterker med forsterkningskompensasjon. Dette fremhever den naturlig søte tonen til reverb. Rev-platen kommer med tre helt nøyaktige plater; Punchy, EMT og Wonderful. Dette gir deg et allsidig utvalg av tonale alternativer for å dekke alle dine ønsker og behov.
Ikke en kopi, ikke en emulering, ikke en hyllest. Rev Intensity vil endre måten du tenker på denne typen lydeffekter. Etter å ha analysert og gjenskapt det beste studioutstyret som noen gang er laget for FX-samlingen, tok Arturia notater da hun analyserte klassikerne, og kombinerte det beste av alt digitalt til en fantastisk reverb -plugin. Arturia utviklere brukte banebrytende algoritmiske teknikker for å lage en frodig, allsidig reverb som høres fantastisk ut, og som er enkel for CPU-en din. Dette er nyttig siden du vil bruke flere forekomster når du hører det. De pakket den også full av innovative forhåndsinnstillinger som utnytter det avanserte funksjonssettet fullt ut. Det er også en integrert veiledning satt inn i plugin-en slik at du kan lære mens du går. Hvis du er klar for å bli eventyrlysten med reverb din, vil Rev Intensity blåse deg bort. Før- og etterfiltrering, integrert frodig refreng, reverb -frysing og myk klipping. Moduler enhver parameter med en konvoluttfølger og en programmerbar funksjon. Perfekt for lyddesignere, og enhver produsent som leter etter sære, unike effekter.
Opprinnelig oppfunnet for å legge til litt "plass" til lyden av Hammond Organs helt tilbake på 30-tallet, er reverb en relativt enkel utforming av en opphengt fjær inne i en tank. Lyden av instrumentet føres gjennom fjæren, og plukkes opp igjen, blandet inn i originallyden! Takket være kraften til Arturia TAE- og Phi-modelleringsteknologier, har de vært i stand til å gjenskape alt som gjorde 636, og fjærreverb generelt, så tiltalende. True Analog Emulation håndterer den elektroniske siden, analyserer og modellerer nøyaktig hvordan kretsene fungerer, og hvordan de reagerer på ulike lydsignaler. Phi lar oss studere den fysiske naturen til reverb, hvordan fjæren reagerer, hvordan tankens resonans endrer lyden. Vær trygg på at du mottar det nærmeste du kan komme den ekte varen takket være Arturia .
Den holy grail av båndforsinkelser, den ikoniske ekkoenheten i silver, svart og grønn front ble elsket av utallige musikere fra alle sjangre og stiler. Artister fra Radiohead til John Martyn elsket dens tonehøydevridende kraft. En liste over kjente spacey tape delay -brukere ville være umulig lang, men det ville være en "hvem er hvem" av innflytelsesrike musikklegender. Gjennom magien til deres avanserte TAE®-modelleringsteknologi er Arturia i stand til å perfekt etterligne denne banebrytende delay som en plugg -i. All denne magien, alle disse særhetene og hele denne legendariske tonen er gjenskapt i Arturia Delay TAPE-201.
Memory Brigade er Arturia kjærlighetsbrev til den legendariske BBD - eller "bucket brigade device" - som skapte en revolution innen tidsbaserte modulasjonseffekter. En av de første, og absolutt største BBD-forsinkelsene var Memory Man, og den litt redesignet Deluxe Memory Man laget av effektpionerene Electro-Harmonix på midten av 70-tallet.
Gitarister og plateingeniører elsket den unike lyden: en mørk, filtrert bjeff som var verdener apart fra tradisjonelle båndforsinkelser. Vi baserte Delay MEMORY-BRIGADE på denne legendariske pedalen, slik at du kan nyte dens drevne tilbakemeldinger og "rustne" tone i dine egne produksjoner. Ved å bruke deres eksklusive TAE®- og Phi®-modelleringsteknologier har Arturia analysert mange klassiske BBD-kretser som gjorde denne effekten så berømt, og skapte en autentisk, analog-klingende hyllest til disse vintage -legenden.
Mini-filteret baserer sin design og lyd rundt Dr. Moog velkjente 24dB lavpassstigefilter. Med utgangspunkt i det originale designet har Arturia justert og oppdatert filteret for den moderne musikkprodusenten. Det klassiske filteret var funksjoner i Arturia Mini V-programvareinstrument, og nå kan du legge det til i produksjonene dine som en allsidig plugin. Det fleksible filteret gir en fyldig, varm tone designet for en rekke bruksområder. Du kan bruke filteret til å jevne ut lydfiler eller legge til subtile overtoner til et lavt nivåopptak. Modulasjonsdelen består av en konvoluttfølger, trinnsekvenser og en LFO for optimal allsidighet og lydformende evner. Den leveres også komplett med en rekke forhåndsinnstillinger, designet av prisbelønte lyddesignere.
M12-filteret er en trofast gjenskaping av det berømte multimodusfilteret fra Oberheims Matrix-12. Lyden og parameterne har blitt foredlet og oppdatert, noe som gjør det til et av de kraftigste lydformingsverktøyene som finnes. Den analoge filtertonekontrollen leveres komplett med programmerbare modulasjonskonvolutter og en allsidig modulasjonsmatrise for optimal fleksibilitet. Kombinasjonen av den omfattende kontrollseksjonen og unike tonalitet gjør M12-Filter til en av de mest ettertraktede virtuelle effekt-pluginene som er tilgjengelige. Det gir deg muligheten til å lage og bruke alt fra jevne sveip til rytmiske mønstre. Den er til og med ideell for glitching og lydeksperimentering takket være det allsidige grensesnittet.
SEM-filteret er en trofast gjenskaping av det legendariske Oberheim-filteret SEM. Denne allsidige filterpluginen er basert på det banebrytende designet fra Tom Oberheim. SEM var et av de mest revolusjonerende filtrene som ble laget på den tiden, og var banebrytende for lyden fra 70-tallet. Arturia har gått langt for å sikre at de fanger essensen av den analoge lyden og tonen, i tillegg til å forbedre og foredle filteret for moderne bruk. Den er ideell for en rekke lydformende applikasjoner, fra å forme vokalopptak og prosessinstrumenter, til å utføre sveip, builds, drops og mer. Filteret består av en støyoscillator, mykklippende SEM-kretser, en portsekvenser og modulasjonskilder og en modulasjonsmatrise for optimal allsidighet.