Full beskrivelse
Vis full beskrivelse
En rekke romklanger
Empress Effects Reverb inneholder 24 algoritme-reverb i høykvalitets stereo. Denne allsidige enheten er full av funksjoner og kan tilpasses de fleste musikalske sjangere. Den er kompatibel med MIDI og har også en SD-kortinngang for å lagre dine unike toner. Plassert i et die cast aluminiumsskall med tre fotbrytere, er det en verdig investering.
Hall reverb
Hall- reverb refererer vanligvis til Reverb i en konsertsal og er modellert fra et stort og ganske reflekterende rom. Den brukes vanligvis ved lengre nedbrytningstider i to eller flere sekunders register. Hall-reverb har generelt mer dempet høyfrekvens sammenlignet med andre reverb, noe som fører til en jevn varm lyd. Fordi romstørrelsen er stor, er de tidlige refleksjonene tregere med å komme frem, og er veldig uttalte før halen blir diffus.
Plate- reverb
Plate-reverb ble opprinnelig laget av en elektromekanisk enhet som vibrerer et stort metallplate for å lage reverb -lyder. I den ene enden er en driver som vibrerer metallet, og i den andre enden en svinger som fanger opp vibrasjonen av platen og gjør den tilbake til et elektrisk lydsignal. Nedbrytningstidene kan kontrolleres ved å påføre demping på de forskjellige delene av platen. Lydkvaliteten til denne funksjonen er suveren.
reverb
Spring Reverb -enheter er små tanker som henger opp fjærer mellom en driver og en svinger. De sitter vanligvis i bunnen av forsterkeren din. En driverkrets bruker en spole og magnet for å vibrere fjærene, noe som skaper etterklang. Som reverb tidligere nevnt, konverterer en mottakerkrets i den andre enden av fjærene den mekaniske vibrasjonen tilbake til et elektrisk lydsignal. Lyden varierer avhengig av antall fjærer, fjærspenningen og hvor mye signalet drives. Elektronikken ved driveren og mottakeren kan spille en stor rolle i tonen i lyden. Forfallet kan vare opptil 3 eller 4 sekunder. Spring reverb er en klassisk lyd for gitarspillere på grunn av dens diskrete delay-lignende refleksjoner som er fremtredende i responsen.
reverb
Som med andre romklanger, er reverb basert på et fysisk rom. Den har vanligvis et kortere forfall som avhenger av størrelsen på rommet, og mengden absorberende materialer på veggene. Fordi vi tilbringer mesteparten av livet vårt i små eller mellomstore rom, er det en veldig naturlig reverb. Nøkkelen til en realistisk lyd er de tette tidlige refleksjonene. Dette er de første refleksjonene fra gulvet, veggene eller taket som kommer til ørene etter den direct sound. De er medvirkende til å skape følelsen av størrelse og plass. Det er et ideelt valg for subtile applikasjoner og på kortere tider.
Glitrende reverb
Glitrende reverb er skapt av en oktaveffekt som mates inn i en stor klingende hale. Oktaven er litt treg å bygge, og den går høyere og høyere i tonehøyde ettersom tiden går. Dette skaper en veldig luftig og åpen lyd. Denne modusen legger til et frodig og surrealistisk element til lyden og er perfekt med tregere legato-spilling.
Modulering
I den modulerte reverb er det modulering brukt på hver av delay slik at du får en lignende lyd, men du hører ikke den distinkte refrengpulsen fordi det er så mange som skjer på en gang, noe som fører til en lyd som er varm og glatt. Denne modusen vil fungere på en rekke spillestiler og deler.
Omgivelsessvulmer
Den ambient swell-modusen oppdager enten pauser i spillet ditt eller bruker triggerdeteksjon for å oppdage notestarter, og deretter bruker de en jevn, justerbar fade-in. Denne modusen fungerer bra ved 100 prosent våt og ved lange nedbrytningstider.
Delay og reverb
Denne klassiske komboen er et must for enhver gitarist. Disse tonene er kjent for å være med på 80-tallsopptak, og legger til en allsidig funksjon til pedalen.
Omvendt og spøkelse
Revers er et flott verktøy for å tone inn i sanger eller soloer, siden det gir den en dramatisk tilnærming. Spøkelsesmodusen legger til et veldig jevnt og skummelt lag bak det tørre spillet ditt. Halen er bygd opp av mange resonante og modulerte elementer som smelter sammen for å skape en virkelig unik lyd. Hi- og low-filtrene høres veldig bra ut når du har dem på farten med resonansen oppe. Resonanskontrollen og forfallet jobber sammen for å forme tonen og lengden på forfallet.
Lo-fi
Mens du bruker Lo-fi-modus, blir det tørre signalet påvirket med litt frekk filtrering og forvrengning sammen med det våte, noe som gir deg et komplett lo-fi-signal. reverb halene er ikke ment å være jevne. Du vil høre noen kornete diskrete forsinkelser rasle rundt der inne som gjør den ideell for introer eller broer der du vil bytte ting.
Spesifikasjoner
- Inngangsimpedans: 1 Mohm
- Utgangsimpedans: 100 ohm
- Utgangsimpedans (transformator): 600 ohm
- Frekvensrespons (-3dB, tørr): 10Hz – 50kHz
- Frekvensrespons (-3dB, våt): 10Hz – 23,4kHz
- Total harmonisk forvrengning (tørr): 0,09
- Total harmonisk forvrengning (våt): 0,22
- Dynamisk område (tørr): 106,9 dBA
- Dynamisk område (vått): 105,5 dBA
- Inngangshøyde (tørr): +10,0 dBu
- Inngangshøyderom (våt, ingen pad ): +0,5 dBu
- Inngangshøyderom (våt, 6dB pad ): +5,7 dBu
- Inngangshøyderom (våt, 12dB pad ): +10,8 dBu
- Utgang takhøyde: +16,2dBu
- Strøminngangskontakt: 2,1 mm fatkontakt
- Nødvendig strøm: 300mA
- Høyde (bare kabinett): 1,75"
- Høyde (inkludert kontroller): 2,25"
- Lengde: 5,7"
- Bredde: 3,75"
- Vekt: 1,5 kg