Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Nøkkelfunksjoner
Denne produktbeskrivelsen er oversatt fra engelsk - se den opprinnelige versjonen her
Produktreferanse: 100687
Sensory Percussion Trommesensor Trio Kit med programvare gir et nivå av dynamisk kontroll som tidligere var usynlig med akustisk trommesensorteknologi. Dette betyr at sensorer vil hente de roligeste strøkene høyest, nøyaktig, i alle 10 separate soner av tromme. Konfigurering av sonene er enkelt, velg bare en sone i programvaren, for eksempel kanten av tromme, og trekk den plasseringen på tromme. Opplæring av sensoren vil kreve rundt 12 slag, noe som gjør det til et raskt oppsett for et slikt dynamisk responsivt system. Hver sone kan også tilordnes forskjellige prøver basert på hvor hardt du treffer tromme. En mild treff på tromme kan settes til å utløse en prøve, mens en hardere hit kan utløse en annen, og gir deg full fleksibel og dynamisk kontroll over lyden. Et stort bibliotek med lyder er forhåndsinstallert på programvaren å velge mellom, eller du kan laste opp din egen. Du kan også redigere prøvene ved hjelp av funksjoner som trim, pan, pitch shifting og konvoluttkontroll.
Sensory Percussion sensorer arbeider ved å fange opp vibrasjonene som sendes ut fra hele kroppen av tromme. Sensorene er phantom powered og kobles til ethvert standard lydgrensesnitt ved hjelp av et XLR-kabel. Sensoren klemmer seg fast til kanten av tromme, akkurat som et mikrofonklips, og tilbyr et utrolig enkelt og effektivt oppsett som ikke kommer i veien.
Ved bruk av vanlige flersone sensorer er det en klar forskjell mellom prøvene fra et sensorsett og en vanlig akustisk trommel. Med en multi-sone sensor er det klart når du flytter fra en sone til en annen. Denne klare endringen skaper harde kanter i musikken. Med Sensory Percussion Software og sensorer kan du dynamisk overgang mellom ti individuelle soner ved å blande sonen prøver. Dette gjør det mulig å bevege seg tvers over tromme uten å lage noen harde kanter i prøvene dine, noe som gir et naturligere utfall. I tillegg kan du kurve mellom prøveblandinger, utvide en sone og krympe den andre. Hvis hardere kanter mellom soner er det du vil, kan du redigere choke-innstillingene slik at en sone kan kutte andre. Globale chokes kan også legges til som fungerer over flere sensorer, og legger enda mer til programvarens dybde og kompleksitet.
Ved bruk av vanlige sensorsett kan crosstalk forekomme som forstyrrer seg sterkt når du spiller. Dette kan skyldes vibrasjoner fra en annen trommel. Sensory Percussion inneholder flere forskjellige måter å eliminere crosstalk. Når du trener en sensor for å prøve på en bestemt sone, kalibrerer programvaren automatisk de ekstra vibrasjonene over resten av sensorene og sonene. Den registrerer denne informasjonen, slik at du kan identifisere krysstal og kalibrere sensorene slik at vibrasjonene ikke utløser en annen prøve. Dette gjøres ved å legge til en terskelkontroll for hver sone som vil kutte av et notat som er under terskelen. Innebygd avansert crosstalk-kalibrering sikrer at krysstalk eliminering ikke tar bort fra programvarens utrolig naturlige lyd og følelse. I tillegg kan dette brukes på motsatt måte for å utløse forskjellige soner spesielt med et slag av tromme.
Sensory Percussion programvaren gir deg kraft og fleksibilitet til å redigere og kontrollere trommelyden til de fineste detaljene. Du kan bruke akustiske parametere som timbre, hastighet og hastighet for å kontrollere noen av funksjonene i programvaren. Inkludert i programvaren er et innebygd sett med effekter og en sampler som gir deg avanserte prøveredigeringsverktøy og avspillingskontroll som angrep, utgivelse, tonehøyde og mer.
Sensorsystemet på Sensory Percussion programvaren lar deg tildele og kalibrere effekter til alle soner på trommene. For eksempel kan mer kompresjon bli brukt på sparkettrommen, desto vanskeligere blir det rammet. Denne effekten kan brukes på flere soner og til og med over settet, og blandes dynamisk. Så den samme prøven kan brukes på midten og til kanten av en av trommene, men med forskjellige mengder reverb for hver lyd. Dette kan brukes på hele settet, slik at en enkelt slag på en trommel for å kontrollere mengden av hvilken som helst effekt på en annen sone eller prøve. Dette kan også styres av hvordan du spiller. Mengden kraft du slår på tromme med, kan kontrollere hvor mye reverb som brukes på snare rimshot.
Når du har sensorene og programvaren konfigurert, forvandler Sensory Percussion pakken ditt sett til et helt annet slags dyr med ubegrenset kreativt potensial. Med helt flytende og blandede lag, vil prøvene dine opptre dynamisk akkurat som den akustiske tromme ville av seg selv, men med tillegg av dine egne valgte og manipulerte lyder og effekter.
Rør Sensory Percussion programvaren til din DAW for å låse opp ytterligere kreativ kontroll over dine forestillinger. Majoriteten av Sensory Percussion variabler oversetter til CC-meldinger, noe som gjør det mulig for extreme tilpasning. De kan styres gjennom MIDI-utgang og MIDI-inngang. Ved å bruke Sensory Percussion sensorer som MIDI innganger, kan du låse opp et stort utvalg av etterbehandling og live alternativer. Den innebygde avanserte MIDI-routingen av programvaren gir full fleksibel integrering av instrumentene i DAW etter eget valg. Hver trommel kan sende så mange MIDI-notater som du vil, slik at redigeringen kan være så grundig som nødvendig.
For detaljerte instruksjoner og spesifikasjoner kan du se hele Sensory Percussion Manual her .