Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Nøkkelfunksjoner
Denne produktbeskrivelsen er oversatt fra engelsk - se den opprinnelige versjonen her
Nye Moog Minimoog Modell D synthesizer er en autentisk, trofast og historisk korrekt nyutgivelse av den opprinnelige Minimoog Modell D som først ble gitt ut for 46 år siden. Den nye versjonen av Modell D er håndlaget akkurat som originalene ble mellom 1970 og 1981, og inneholder TIS97, TIS93 og TIS92 transistorer som er gjenskapt til eksakte spesifikasjoner for å sikre at filtre og VCAs beholder sine opprinnelige egenskaper. Den indre lydmotoren og den helhetlige formfaktoren har blitt opprettholdt, mens en håndfull av nye funksjoner har blitt lagt.
Produktreferanse: 73913
En av de mest unike og fremtredende funksjonene Minimoog modellen d er omhyggelig håndlaget design som er laget av dyktige teknikere på den Moog fabrikken. Den utvendige trekabinett er konstruert av lokaldyrkede Appalachian løvtre, som deretter er forsterket med en aluminium chassis for strukturelle integritet og en glatt estetisk finish.
Minimoog modellen D har samme interne kretser og signalbane som forgjengeren, med denne signaturen Moog lyd med ekstra bonus for moderne forbedringene. Den premium Fatar keyboardet er et nytt tillegg til modellen D's design, med uttrykksfulle kontroller som hastighet og etter trykkfølsomhet for en naturlig og væske spillbarhet. Det er også en dedikert analoge LFO med trekanten og torget waveshapes pluss CV utganger for banen, gate hastighet og etter trykk samt grunnleggende MIDI integrering.
Minimoog virkelig var den første recognizakabel moderne synth. I 1969 ordet '' synthesizer'' - enten av Moog eller andre premissleverandør - komplekset, dyre, tunge, store og skjøre moduler og patch ledninger. Behovet for noe nytt var klart, og det var absolutt klart for Bill Hemsath, medlem av Minimoog teamet som bygget den opprinnelige prototypen med Bob Moog.
"En av mine jobber var å demonstrere produkter til potensielle kunder,'' sier Hemsath. '' Hadde vi en modell III - store studio synthesizer med flere titalls moduler. Hver gang jeg ville plugg oscillator i filteret og filteret i VCA - sannsynligvis seks patch ledninger, totalt. Det slo meg etter en måned eller to av dette, hva om jeg bygget en sånn?''
Fremtidens synth kan har blitt bestemt av bare hvilke juks og kannibalisert deler lå i lagring. '' Det var fem oktav keyboard Bob ville stjele nøkkel caps på å erstatte sprukket og knust,'' husker Hemsath. '' Så det var en øvre konsollen sak - det var fire fot lang men slutten var brutt ut. Så fikk jeg å arbeide på keyboardet. Antall gjenværende Tastehettene bestemt størrelsen, som viste seg for å være tre oktaver. Så saget jeg som. Det var en knust Keyboard Kasse, og jeg kuttet det ned for å matche. Opprinnelig [Bob] hadde portamento kontroll på venstre kinn. Som var borte, så det var en liten hakk i venstre kinn, og jeg trengte noe der. Vel, hva med en glidebryter? Som passer. Så forløperen til hjulet var lysbildet potten, bare for å fylle rommet.''
Resultatet var skallet av det som skulle bli modell A, den første Minimoog prototypen noensinne laget. Hemsath deretter boltet sammen modeller fra reservedeler og avviste deler. Hans teller var bare en modell 901A oscillator frisk lager; alt ble reddet fra Moog's søppel bin.
Med Bob Moog, Jim Scott og Chad Hunt, design var raffinert over fire modeller. Sommeren 1970, modellen D var klar for produksjon og først introdusert til verden. Dick Hyman, den legendariske jazz pianist og komponist, presenterte sin debut på en offentlig fremføring ved Eastman School of Music.
Som med den Moog modulære og Wendy Carlos, ambassadører fra Minimoog igjen vist seg for å være musikere. I Bob Moog's øyne, de '' viste oss hva maskinen var i stand til. Keith Emerson spikret sin analog lyd i vokabularet til rock, først på sin modulære behemoth og deretter på hans Mini. Så kom Jen Hammer, som utviklet utrolig koteletter med venstre hjul. Spillestiler utviklet av både Emerson og Hammer, sammen med Chick Corea, Rick Wakeman og mange andre forvandlet menneskers idé av Minimoog fra noe tilsvarende som en boks full av knotter å en uttrykksfull musiker øks.''