Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Nøkkelfunksjoner
Denne produktbeskrivelsen er oversatt fra engelsk - se den opprinnelige versjonen her
En viss aura av mystikk omgir Gibson Flying V. En elektrisk gitar godt i forkant av sin tid når det ble innført i 1958, den Flying V intens magnetiske appell, kraftig lyd og uvanlig kjente figuren har gjort det en av de mest øyeblikkelig gjenkjennelig gitar i verden. Gibson var ute for å legge til et futuristisk aspekt til selskapets bilde når de introdusert Flying-V.
Mens noen av de største gitar spillerne av all-tid - inkludert Lonnie Mack og Albert King - omfavnet umiddelbart Flying-V, det var ikke før Gibson gjeninnført gitar i 1967 som resten av verden fanget på. Gitar guder som Jimi Hendrix, Johnny Winter, Billy Gibbons, Michael Schenker og Lenny Kravitz har succumbed til den Flying V fascinerende sjarme.
Produktreferanse: 12707
Vinklet Headstock
Spiss headstock på V-faktor-X er like vanlig som det er unikt. Som hver Gibson-headstock er det skåret ut av samme stykke mahogni som halsen. Det er ikke en "limt-on"-headstock, og prosessen tar håndverk, tid og krefter. Men belønningene er verdt innsatsen.
Headstock er nøye vinklet 17 grader, som øker presset på strengene og hjelper dem med å bo i mutter-spor. En økning i streng Press betyr også at det er ingen tap av strengen vibrasjon mellom mutter og tunere, som tilsvarer bedre opprettholde. En hvit truss rod cover legger til en hyggelig prikken på headstock, og utfyller perfekt den hvite pickguard på V-Factor X kroppen.
V-Factor X halsen profil
Ingen gitar halsen profiler er mer skilles enn hals-profiler som er ansatt på Gibson-modeller i dag. Mer tradisjonelle 50s halsen profilen er tykkere, mer avrundet konturen, simulere halsen figurer av Gibsons ikoniske modeller av sent på 1950-tallet. 60S halsen profil er ansett som mer moderne, slank tapered konturen som vanligvis forbindes med Gibson-modeller av tidlig på 1960-tallet. Halsen på Gibson's V-Factor X har best fra begge verdener - det er en hybrid mellom 50s avrundet kontur og 60s slim konus profil.
Som med alle Gibson necks, er det maskinert i Gibsons grov møllen ved hjelp av tre shapers til de første kutt. Når hardingfela blir limt på, er resten - inkludert den endelige sliping - gjort for hånd. Det betyr at det er ingen to necks med nøyaktig samme dimensjoner. Så mens det fremdeles har de grunnleggende egenskapene til sine respektive profil, vil hver halsen være litt annerledes, med en distinkt men tradisjonell stemning.
Solid mahogni kropp
Den mest sentrale alle V-Factor X-funksjoner er den V-formede, solid mahogni kroppen. Enten det er vanlig Flying V eller Gibson V-Factor X, solid mahogni kropp gir tone, opprettholde, og ytelse. Mahogni er går gjennom den samme strenge utvelgingsprosessen som alle Gibsons skogen, og personlig inspisert og kvalifisert av Gibson's team med dyktige tre eksperter før det går inn i fabrikker. Inne Gibson fabrikker vedlikeholdes luftfuktighet på 45 prosent og temperaturen på 70 grader.
Dette sikrer at alle skogen er tørket til et nivå av "likevekt", der Fuktinnholdet ikke endres under produksjonsprosessen. Dette garanterer trange sammenføyninger- og ingen utvidelse, og bidrar til å kontrollere krymping og fordreiing av skogen, i tillegg til å redusere vekten. Det hjelper også med å forbedre i skogen? machinability og etterbehandling egenskaper. Konsekvent Fuktinnholdet betyr at en Gibson gitar svarer jevnt til endringer i temperatur og fuktighet lenge etter at den forlater fabrikken.
Elektronikk
Når det gjelder gitar elektronikk, mindre er definitivt bedre. Og det absolutt holder true med Gibson's V-faktor X. Gibson har valgt å installere to volumkontroller og bare én tone-bryteren, som oversettes til færre motstand mellom pickup og den faktiske avgangen. Det betyr at du ender opp med ingenting, men ren tone fra pickup og en liten og skrikende rock and roll-maskin.
Gibson's 496R og 500T Pickups
Ingen hendelser er mer ansvarlig for dramatisk påvirke utviklingen av populære musikk enn Gibson? s innføringen av dobbel-CoILen "humbucking"-pickup i 1955. Fra de varme jazz tonene av Charlie Christian world-shaking rockabilly av Scotty Moore og cruching-rock av Jimmy Page, utforsket utallige spillere fra hele verden ubegrensede muligheter av tonal spekteret gjennom Gibson pickups og gitarer.
Som det musikalske landkabinettet endret, så gjorde utviklingen av humbucker pickup. Innført tidlig på 1970-tallet, Gibson's 496R og 500T pickups fylt behovet for mer effektive humbuckers og energized fremveksten av hard rock og heavy metal. 496R gir utrolig opprettholde og kutte strøm med sin Keramisk magnet, å legge til flere høyder med økt definisjon og ingen muddiness overhodet. 500T er en av Gibsons mektigste pickups, som inneholder en tre Keramisk magnet-struktur, som gjør at en på rock and roll crunch som aldri mister sin rik kombinasjon av forbedret lows og krystallklar diskant. Dette er en av Gibsons mest potente pickup kombinasjoner.
Bolen:
Hals:
Gripebrett:
Elektronikk:
Maskinvare: