Ustøttet nettleser
Nettleseren du bruker for øyeblikket støttes ikke lenger, og som sådan kan det hende at funksjonene på denne nettsiden ikke fungerer som forventet. Vi anbefaler deg å oppdatere til en nettleser som støttes for øyeblikket (som Chrome, Edge eller Firefox) for å forbedre sikkerheten, hastigheten og den generelle opplevelsen.
Dette produktet er ikke tilgjengelig for levering til landet ditt
Nøkkelfunksjoner
Denne produktbeskrivelsen er oversatt fra engelsk - se den opprinnelige versjonen her
Produktreferanse: 291730
Overflatestruktur og satinert nitrocellulose Lemon Burst-finish
I nesten alle henseender er Gary Moore Signature Les Paul BFG ikke en vanlig Les Paul - inkludert overflaten og teksturen på kroppen og halsen. Den kraftigste og mest radikale Les Paul trenger et rått utseende, så designerne på Gibson bestemte seg for å la utskjæringsmerkene på overflaten av det massive lønnetreet og mahognikroppen være akkurat slik de ser ut når de kommer ut av grovfresen. Kroppen på Gary Moore Signature Les Paul BFG har deretter fått en Lemon Burst-finish som er svært lik finishen på Moores historiske, originale Les Pauls. Halsen får også sin opprinnelige finish, og blir deretter håndslipt for å få sitt eget unike, slitte utseende. Deretter påføres hele gitaren et jevnt lag med satengfarget nitrocellulose, noe som gir mindre forstyrrelser i instrumentets naturlige vibrasjoner - og dermed en renere tone - og lar treverket puste og eldes naturlig og riktig i løpet av gitarens levetid.
Ren bro
Ren hals
Ren mellomtone
Dirty Bridge
Dirty Middle
Dirty Neck
Gibson Gary Moores Burstbucker 3 og P-90
Gary Moore Signature Les Paul BFG krevde en pickupkonfigurasjon som var like radikal som mannen selv, og kombinasjonen av Gibson's Burstbucker 3 og den klassiske P-90 er så intens som den kan bli. Burstbucker 3 kom på markedet i 1990 og representerer - i likhet med Burstbucker 1 og 2 - Gibson's forsøk på å gjenskape egenskapene til vintage "Patent Applied For"-humbuckerne fra slutten av 1950-tallet. På verkstedet på den opprinnelige Gibson -fabrikken i Kalamazoo, Michigan, ble de tidligste Gibson PAF-humbuckerne viklet ved hjelp av upresise maskiner, noe som resulterte i pickuper med varierende effekt og tone. Burstbucker-serien representerer disse variasjonene, men med noen moderne detaljer. Burstbucker 3 gir en historisk korrekt PAF-tone med to lett overviklede spoler, noe som skaper en rå, luftig tone med nok punch til å skjære gjennom enhver miks. Den legendariske P-90 black soapbar, som ble introdusert på begynnelsen av 1950-tallet, er Gibson's virkelig legendariske singlecoil-pickup, og gir den sjelfulle, klassiske tonen som bare en P-90 kan gi. Den gir mer varme enn en standard singlecoil-pickup, med høy effekt og god diskantrespons. Sammen er de en av de kraftigste pickupkombinasjonene på en Les Paul.
Gibson 50-tallets avrundede halsprofil
Ingen gitarhalsprofiler er mer gjenkjennelige enn halsprofilene som brukes på dagens Gibson -modeller. Den mer tradisjonelle 50-tallsprofilen - som du finner på Gary Moore Signature Les Paul BFG - er en tykkere, rundere profil som etterligner de samme halsformene som du finner på Moores personlige og originale Les Paul Standards fra slutten av 1950-tallet. Halsen bearbeides i Gibson's grovfres ved hjelp av treskjærere for å gjøre de første kuttene. Men når gripebrettet er limt på, gjøres resten - inkludert den avsluttende slipingen - for hånd. Det betyr at det ikke finnes to halser med nøyaktig samme dimensjoner. Så selv om den har de grunnleggende egenskapene til sin respektive profil, vil hver hals være litt annerledes, med en distinkt, men tradisjonell følelse.
Kamret kropp
Det er noe med å spille på en gitar med rå, kraftfull tone, balanse og vekt. En av måtene de dyktige håndverkerne hos Gibson USA oppnår denne balansen på, er ved å skjære ut nøye kartlagte kamre i Les Paul-gitarens solide mahognibakside ved hjelp av en CNC-fres (Computer Numeric Controlled) før lønnedekket limes på. Rutenes plassering ble fastlagt etter nøye undersøkelser av Les Pauls resonansegenskaper. Gibson gikk inn i denne prosessen med bevisstheten om at enhver endring i formelen ville få konsekvenser for instrumentets klang. Så i tillegg til å avlaste spillerens rygg og skuldre, har disse lettere Gibson gitarene også forbedret klangpaletten på en måte som er unik for disse gitarene. Resultatet er komfortable, lette gitarer som er akustisk høyere, med økt sustain og resonans.
Korpus
Beslag
Elektronikk
Hals
Gripebrett
Etui